• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Vilciena katastrofa ASV"Talgo" ražotā vilciena katastrofa ASV 2017. gada decembrī. Foto: Bloomberg

Arī spāņu elektrovilcieni mums nav lemti? Varbūt tā pat labāk...

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS "Pasažieru vilciens" slēgt iepirkuma līgumu ar Spānijas uzņēmumu "Patentes Talgo S.L.", ("Talgo") par elektrovilcienu piegādi, liecina paziņojums IUB mājaslapā.

IUB lēmums paredz aizliegt sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam –"Pasažieru vilciens" – slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā "Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība" noteikto uzvarētāju un atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par rezultātiem.

"Pasažieru vilciens" uzdots divdesmit darbadienu laikā novērst iesniegumu izskatīšanas komisijas konstatētos pārkāpumus, atkārtoti izvērtējot sarunu procedūrā iesniegtos piedāvājumus, un atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam pieņemt lēmumu, nosūtot paziņojumu IUB un visiem pretendentiem, vienlaicīgi nosūtīt IUB visu informāciju attiecībā uz lēmuma pieņemšanu un komisijas konstatēto pārkāpumu novēršanu.

"Pasažieru vilciena" pārstāvis Egons Ālers pastāstīja, ka "Pasažieru vilciens" ir ļoti ieinteresēts, lai šis iepirkums izdotos.

"Mēs sakām paldies IUB, ka tas ir norādījis uz nepilnībām iepirkumā un mēs tās nekavējoties sāksim novērst, ja tur ir kļūdas, tās labot, ja tur ir nepilnības, tās novērst, lai atbilstoši IUB lemtajam varētu veikt atkārtotu pretendentu izvērtēšanu," pauda Ālers.

"Talgo" piedāvātā līgumcena ir 225 303 262 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

"Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis skaidroja, ka "Talgo" piedāvājums bija saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Nākamais izdevīgākais piedāvājums bijis par nepilniem 20 miljoniem eiro dārgāks.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti – "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un Čehijas "Škoda Vagonka". Rezultātus apstrīdēja "Škoda Vagonka" un CAF.

InfoTOP.lv piebilst, ka pēdējo gadu laikā "Talgo" vilcieni ir bijuši iesaistīti traģiskās avārijās. Tā 2013. gadā 79 cilvēki gāja bojā un vairāk nekā 140 tika ievainoti avārijā Spānijā pie Santjago de Kompostellas pilsētas, bet 2017. gada decembrī "Talgo" vilciens no sliedēm nogāja ASV, izraisot triju cilvēku nāvi. Spānijas traģēdijā par vainīgu tika atzīts mašīnists, kurš nav ievērojis ātruma režīmu, bet amerikāņu izmeklētāji cita starpā pārbaudīja arī "Talgo" vilciena atbilstību drošības prasībām un atklāja, ka tā drošības sistēmas ir novecojušas (šeit).

Tavs komentārs par rakstu: