• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Gundars Rēders un Inga SpriņģeGundars Rēders un Inga Spriņģe: no tiesas gudri pasaku cilvēciņi. Publicitātes foto: LTV

Dažiem «gudriniekiem» mēs maksājam algu par savu smadzeņu «skalošanu»

Par to, ka valdošo partiju koalīcija “uzsauca” kopumā gandrīz pusmiljonu eiro, lai “iebarotu” sev tīkamus žurnālistus-propagandistus, es jau rakstīju (šeit), izmantojot portāla pietiek.com  publiskotos materiālus (šeit un šeit). Šoreiz sīkāk par to, cik saldus augļus par savu “sūro” darbu daži personāži saņem no politiķiem, lai varētu kārtīgi “izskalot” mūsu smadzenes.

Dzintars Zaļūksnis

Ducim plašsaziņas līdzekļu un to iesniegtajiem 16 projektiem Kultūrkapitāla fonds sadalīja 490 000 eiro valsts budžeta naudiņas. “Aiz borta” palika kopskaitā 40 projektu. Kas ir tie knašie gariņi, kas par mūsu pašu naudu tagad stāsta mums rīta, dienas un vakara pasaciņas? Lūk, te būs viņu saraksts. Pievērsiet uzmanību tam, ka viens un tas pats goblins projektos var pildīt trīs dažādas lomas, par katru saņemot vairākus tūkstošus eiro – vai nu kā “vienreizēju pabalstu”, vai kā mēnešalgu.

Lai nebūtu ilūziju, īsa uzziņa. Atbilstoši SIA “CV-Online Latvia” veiktā pētījuma datiem par algu līmeni Latvijā (publicēts žurnāla “Kapitāls” 2017. gada maija numurā), žurnālisti Latvijā patlaban nepieder augstu apmaksātu speciālistu kategorijai – mazos uzņēmumos viņu neto algas ir ap 600, vidējos – ap 700 eiro mēnesī. Redaktori saņem 700-800 eiro, mārketinga vai sabiedrisko attiecību projektu vadītāji 950-1050 mēnesī (žurnālistikā tāda amata nav).

Ar pusmiljonu eiro aplaimoto žurnālistu atlīdzības skaitļi ir pavisam no citiem “plauktiem. Tātad.

Arta Ģīga, “Red Dot Media” (Nekā Personīga), projekta vadītāja, režisore, redaktore – 14 400 eiro;

Ingus Bērziņš (Delfi), projekta vadītājs – 11 296 eiro;

Gunta Gleizde (Delfi), redaktore – 11 189 eiro;

Filips Lastovskis (Delfi), žurnālists – 11 189 eiro;

Osvalds Zebris (Delfi), atbildīgais redaktors – 9296 eiro;

Nellija Tjarve, “Cits medijs” (Ir), redaktore, projekta vadītājs – 8680 eiro;

Gunita Gailāne (Delfi), žurnāliste – 7716 eiro;

Nora Rieksta-Ķeņģe (Delfi), atbildīgā redaktors palīdze – 7160 eiro;

Jānis Domburs (SIA “Domburs”), Delfi – 6000 eiro;

Ingrīda Sprance, “Cits medijs” (Ir), žurnāliste – 5570 eiro;

Inga Spriņģe, Re:Balica, vadošā autore – 4954 eiro;

Sanita Jemberga, Re:Baltica, projekta administratīvā vadītāja, redaktore – 4411 eiro;

Aivars Ozoliņš, “Cits medijs” (Ir), žurnālists – 4200 eiro;

Jānis Krēvics, “Red Dot Media” (Nekā Personīga), raidījumu vadītājs – 4100 eiro;

Ansis Pūpols, “Red Dot Media” (Nekā Personīga), raidījumu vadītājs – 3600 eiro;

Arnis Krauze, “Red Dot Media” (Nekā Personīga), žurnālists – 3600 eiro;

Pauls Raudseps “Cits medijs” (Ir), projekta vadītājs – 3360 eiro;

Gundars Rēders, LTV, redaktors scenārists – 3020 eiro;

Ilze Jaunalksne, “Red Dot Media” (Nekā Personīga), žurnāliste – 2100 eiro.

Propagandiskās žurnālistikas darboņiem izmaksāto “valsts prēmiju” rekordi ir šādi:

1. Inga Spriņģe, Re:Baltica, vadošā autore – 2477 eiro mēnesī;

2. Sanita Jemberga, Re:Baltica, projekta administratīvā vadītāja, redaktore – 2205 eiro mēnesī;

3. Osvalds Zebris (Delfi), atbildīgais redaktors – 1725 eiro mēnesī (plus kompensācija par atvaļinājumu);

4.-5. Gunta Gleizde (Delfi), redaktore – 1725 eiro mēnesī;

4.-5. Filips Lastovskis (Delfi), žurnālists – 1725 eiro mēnesī;

6. Nora Rieksta-Ķeņģe (Delfi), atbildīgā redaktors palīdze – 1432 eiro mēnesī;

7. Gunita Gailāne (Delfi), žurnāliste – 1286 eiro mēnesī.

Plašsaziņas līdzekļi, kas sadalīja pusmiljonu:

1. AS “Delfi”  – 116 000 eiro par trim projektiem (šeit);

2. SIA “Red Dot Media” – 70 000 eiro (par projektiem šeit);

3. SIA “Kurzemes vārds” – 58 000 eiro (Projekts par reģionālo mediju “spēku”);

4. AS “Cits medijs” – 45 000 eiro (par projektiem šeit);

5. SIA “Vidzemes televīzija” – 40 000 eiro (diskusija “Īsi un konkrēti”);

6. Biedrība “Ascendum” – 31 000 eiro (interneta žurnāls “Satori.lv”);

7. VSIA “Latvijas Televīzija” – 30 000 eiro (projekts “Laimes zeme”);

8.-12. Biedrība “Re:Baltica” – 20 000 eiro (projekts “Kas sargās Latviju pēc”);

8.-12. AS “Lauku Avīze” – 20 000 eiro (projekts “Atmaskots”);

8.-12. SIA “Dienas mediji” – 20 000 eiro (projekts “Ziņu anatomija”);

8.-12. SIA “Izdevniecība Dienas žurnāli” – 20 000 eiro (projekts “Latvijas Simtgades Simboli”);

8.-12. SIA “Auseklis” – 20 000 eiro (projekts “Ar saknēm Latvijā”).

Tāda, lūk, ir Latvijas realitāte. Katrs pats var vērtēt, kā labā strādā minētie plašsaziņas līdzekļi un žurnālisti. Vai esat pamanījuši, ka liela daļa no “aplaimotajiem” žurnālistiem un plašsaziņas līdzekļiem piepūstiem vaigiem runā par “labu žurnālistiku” un, pasludinājuši paši sevi par “labajiem”, reizēm pat atļaujas apsaukāt tos, kuri uzdrīkstas paust citādu viedokli?

Bet patiesībā tas ir nožēlojami. Varas apmaksāta žurnālistika vienmēr smako, jo labas žurnālistikas misija ir būt starp varu un sabiedrību, bet – sabiedrības pusē. Jo varai arī bez paklausīgiem plašsaziņas līdzekļiem pietiek instrumentu, lai tā spētu bojāt dzīvi visiem.

Laba žurnālistika vajadzīga, lai būtu kāds, kas valdošajiem politiķiem īstajā brīdī var sāpīgi iekrāmēt pa pirkstiem. Kā jums šķiet, vai no politiķiem naudu saņēmis goblins atļausies šiem politiķiem ko iebilst? Šaubos gan.      

11 Komentāri


  1. Nedemokrāts
    2017-05-12

    Viennozīmīgi, ka nodokļu maksātāju nauda ir izšērdēta. Saucamie žurnālisti nodarbojas ar vulgāru propagandu un lētu reklāmu apsāubām un degradējošām vērtībām. Tas ir iespējams vienīgi liberālajā demokātijā.

  2. RSX
    2017-05-12

    Viens no tādiem ir DELFI nopelniem bagātais smerdelis un rusofobs-Otto Ozols,nez cik tam sorosa fonds maksā!?

  3. Krauklis
    2017-05-12

    Domājams, ka drīzumā šo rakstu nodēvēs par propagandu un nepatiesu informāciju, un aizsmērēs ar kremļa "mērci":) Skumji,ka lielais vairums tic šiem valdības apmaksātajiem, vienīgajiem pareizajiem, kuri ir izredzēti mums pasniegt "pareizo" informāciju:)

  4. Kekss
    2017-05-12

    Pietiek palasīt par Zaļūksni šo, kad saproti, ka kekss vienkārši nav ticis pie piķa, tad nu citiem "skalo" pats pēc savas metodes! https://www.pietiek.com/raksti/stasta_guntis_bojars_-__atriebibas_projekta_vaditajs_

    • !!
      2017-05-14

      Bojārs? kurš sabiedriskajā (!!!) TV uzdrošinājās vajāt masu imigrācijas pretiniekus. Tāpat tas turpinās ar pasūtījuma tēmām. Ko gan citu teikt. Tiek uzspiesta pretdemokrātiska politika. Bojārs pat TV, par kuru maksā sabiedrība atļaujas aizskart cilvēkus, kuri darbojas pret šo vardarbibu suverēna virzienā. Tātad ja sabiedriskā TV neatspoguļo sabiedrības viedokli. tad KURSH sheit noziedzīgi jaucas pa vidu. Nezinu par jūsu minētajiem faktiem. SC elektorāts neesmu. Bet L:atvijas mediji NEATSPOGULJO mūsu viedokli. Tas ir pietiekams argumants un galvenais.

  5. Kekss
    2017-05-12

    Citāts no vēl viena raksta- Teju trešā daļa rīdzinieku turpmāk reizi nedēļā, atverot pastkastīti, tajā ieraudzīs nedēļas izdevumu „Pastnieks", kas top sadarbībā ar Rīgas domi. Lai arī to izdod izdevniecība SIA "BAGGY", ar kuru līgumu slēdzis "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP), avīzes pēkšņā parādīšanās piektdien Pļavnieku namu pastkastītēs raisa aizdomas par administratīvo resursu iespējamo izmantošanu pirms 11.Saeimas vēlēšanām. Laikraksta mērķis esot informēt rīdziniekus par aktuālākajiem notikumiem pilsētā. Avīzes redaktors Dzintars Zaļūksnis, kurš pats pirms gada vēl bija Rīgas domes Informācijas un sabiedrisko attiecību nodaļas darbinieks, pastāstīja, ka "Pastnieks" tiekot veidots sadarbībā ar Rīgas domi, kas to atbalstot informatīvi. Vaicāts, kas ir izdevēji, redaktors nezināja pateikt. Zaļūksnis piektdien teica, ka pats „īsti neesmu vēl redzējis to avīzi". Tālāk var palasīt šeit- http://www.i

  6. Dzintars Zaļūksnis
    2017-05-12

    Keks, kurš ir tik gļēvs, ka pat no sava īstā vārda baidās! Kāds sakars sen pa skuju taku aizgājušajam "Pastniekam" (no kura es, starp citu, nekaunos un kurš no Rīgas domes nesaņēma neko) ar šodienas propagandistiem? Ja Jums tīk izplatīt kaut kādus savārstījumus, turpiniet to darīt, tās ir Jūsu tiesības. Tikai ņemiet vērā to, ka konkrētais raksts, kuram jūs te esat pielējis, Jūsuprāt, iznīcinošu mērci, ir balstīts dokumentos, ko publicējuši arī citi.

  7. Freak
    2017-05-12

    Citeju-´´un neka jauna-Latvijas radio 2´´

  8. Ziedonis
    2017-05-12

    Tiešām pietiek skalot smadzenes - vajadzēja, lai žurnālisti un mēdiji strādā bez atlīdzības??

Tavs komentārs par rakstu: