• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Augusta Deglava tilts no apakšasAugusta Deglava tilts no apakšas. Šausmīgi! Foto no: tvnet.lv

Deglava tilts: cik drošības, cik politikas?

Manis aptaujātie tiltubūves speciālisti atzīst, ka vienīgais Rīgas satiksmes pārvads, kas ir katastrofālā stāvokli, t.i., ko patiešām varētu uzskatīt par bīstamu, ir Brasas tilts. Šonedēļ, starp citu, sākts tā remonts. Augusta Deglava tilts, viņi stāsta, jebkurā gadījumā ir sliktā stāvokli, taču ne bīstams.

Matīss Miers, īpaši InfoTOP.lv

Tomēr vidusmēra iedzīvotājs, apskatījis dažas efektīgas bildes, ko kāds čakls cilvēks ievietojis internetā, pēkšņi ir kļuvis par tiltu būves speciālistu un brēc pēc asinīm. Deglava tilta papildu ekspertīze ir sākta pirms pāris nedēļām, līdz maija vidum Rīgas dome solīja publiskot tās rezultātus un reaģēt.

Taču dažiem personāžiem šāda lietu kārtība nav pie sirds, tāpēc tiltu būves speciālista “gēns” ir ierunājies arī iekšlietu ministrā Sandī Ģirģenā un Ministru prezidentā Krišjānī Arturā Kariņā. Pēdējais ir pateicis visai spārnotu un būtībā pareizu tēzi: sak, “situācija ar Deglava tiltu ir Rīgas domes īstenotās politikas rezultāts, ilgstoši neieguldot līdzekļus infrastruktūrā”. Kurš iebildīs?  Savukārt iekšlietu ministrs, nenieka nebēdādams, vai viņam tādas tiesības ir vai drīzāk nav, ceturtdien tā paagrāk no rīta (pulksten piecos) uzdeva savai gvardei aizliegt izmantot Deglava tiltu pārbraukšanai. Ko tur daudz kautrēties: tik policejiskā valstī, kādā pašlaik ir Latvija, tiesiskuma jautājums nevienu īpaši neinteresē.  

Atkal – kurš iebildīs? Jo, kā saka Valsts policijas šefs Ints Ķuzis, cilvēku drošība ir vissvarigākā.

Mulsina viena lieta: policijas priekšnieks, iekšlietu ministrs un K.A.Kariņš personīgi ceturtdienas rītā neieradās pie Deglava tilta un visiem, kas tur iestrēguši, nedalīja partiju “KPV LV” un “Jaunā Vienotība” bukletiņus, kā vislabāk tikt otrpus dzelzceļa? Kā tad tā? – Nevar taču paļauties uz blēdi un slaistu, Rīgas domes Satiksmes departamenta pagaidu šefu Emīlu Jakrinu, ka viņš sabiedriskā transporta maršrutus būtu pārplānojis ideāli!

Vai varbūt viņi cerēja, ka Jakrins izgāzīsies, bet visi sašutušie pilsoņi automātiski kļūs par Nila Ušakova un Rīgas domes nīdējiem? K.A.Kariņš pilnīgi precīzi ir formulējis problēmas būtību: “īstenotās politikas rezultāts”. Taču politika mēdz būt visai nepastāvīga un brīžiem neprognozējama. Var izrādīties, ka politiski tik jauki izštukotā Deglava tilta piepešā slēgšana galu galā rezultēsies “Saskaņas” veiksmē Eiroparlamenta vēlēšanās. Kaut vai tāpēc, ka elektorāta latviskā daļa pašlaik sparīgi nodarbojas ar savu tautiešu aģitēšanu “ignorēt tās stulbās vēlēšanas”.

Deglava tilts šiem aģitatoriem būs labs palīgs (lai gan tam ar Briseli nav ne mazākās saistības). Kurpretim “Nila draugiem” no tā ne silts, ne auksts.

Visbeidzot – vai es personīgi garantēju, ka Deglava tilts ir drošs? Nē. Jo es neesmu tiltu speciālists un tāds arī nejūtos. bet, ja man būtu izvēle, braukt pār šo tiltu uz savu atbildību vai nē, es brauktu.

Tavs komentārs par rakstu: