• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Foto: EPA/LETA

E-komersants "AliExpress" no Ķīnas tirgus izspiedis "eBay" un tagad ienāk Eiropā

NOZARE.LV

Ķīniešu e-komersijas rīks "Alibaba" pamazām gūst popularitāti arī Eiropā, tostarp Latvijā.

Ķīnā bāzētā uzņēmumu grupa "Alibaba", kas nodarbojas ar dažādu interneta pakalpojumu sniegšanu, tai skaitā arī tiešsaistes vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību, sākusi iekarot arī Rietumu tirgu. Galvenokārt cilvēki Eiropā izmanto "AliExpress" mazumtirdzniecības platformu, kur par salīdzinoši zemām cenām ir pieejamas dažādas Ķīnā un citviet ražotas preces. "Alibaba" grupā ietilpst arī tāda paša nosaukuma e-komersijas platforma, kas komersantiem piedāvā iegādāties vairumā dažāda veida produkciju. Tā ir ērta ar to, ka minimālais preču partiju apjoms var būt daudz mazāks, nekā pērkot tieši no ražotāja.

Apmeklējot vairākus Latvijas interneta forumus, "Nozare.lv" noskaidroja, ka iepirkšanās "AliExpress" ir kļuvusi samērā populāra un dažubrīd pat konkurē ar populāro tirdzniecības servisu "eBay". Internetā vairums lietotāju parasti apspriežas par to, vai preču iegāde no "AliExpress" ir droša un arī par to, ar kādiem muitas izdevumiem būtu jārēķinās, iegādājoties konkrēto preci.

Izskatot dažādu preču piedāvājumu "AliExpress", "Nozare.lv" pamanīja, ka veikalā atrodamas dažādu ievērojamu zīmolu preces par nepierasti zemām cenām, kas lika domāt par to, ka tiek piedāvāti iespējami viltojumi. To, ka e-veikalā sastopami arī preču viltojumi, apstiprināja vairāki tiešsaistes apspriežu dalībnieki. Galvenā pazīme, ka darīšana ir ar viltojumiem, esot preces netipiski zemā cena. Tas gan cilvēkus neattur pirkt arī šādas preces cerībā, ka tās būs pietiekami kvalitatīvas.

Informācijas tehnoloģiju forumā "Boot.lv" kāds lietotājs aprakstīja gadījumu, kad viņš zinot esot pircis viltojumu un pieprasījis, lai pārdevējs uz šī fakta pamata samazina cenu. Tā kā "AliExpress" visa veida maksājumus līdz preces saņemšanai ietur, tad jebkura pircēja pretenzija pārdevējam var radīt zaudējumus. Salīdzinājumā, lietojot "eBay" piederošo maksājumu rīku "PayPal", parasti vairāk tiek aizsargāts pārdevējs.

"AliExpress" ir tiešsaistes mazumtirdzniecības platforma, kas apkalpo tirgotājus no vairāk nekā 220 pasaules valstīm. "Alibaba" uzņēmumu grupā ietilpst arī citi uzņēmumi, kas nodarbojas ar mazumtirdzniecību privātpersonām, vairumtirdzniecību, kā arī ar maksājumu apkalpošanu. Līdzīgi kā ar "eBay", arī "PayPal" no Ķīnas tirgus lielā mērā izspieda "Alipay".

"Alibaba" grupu 1999.gadā Ķīnā nodibināja uzņēmējs Džeks Ma. 2012.gadā "Alibaba" grupa uzrādījusi 4,1 miljarda dolāru (2,95 miljardu eiro) apgrozījumu. Pašlaik klīst baumas par "Alibaba" tirdzniecības platformas akciju piedāvāšanu biržā. Finanšu eksperti lēš, ka uzņēmuma vērtība varētu būt vairāk nekā 100 miljardi dolāru (72.03 miljardi eiro) un 2013.gada apgrozījums varētu uzrādīt 60 - 70% pieaugumu, salīdzinot ar 2012.gadu. Informācijas tehnoloģiju koncernam "Yahoo", kas savulaik tikai uzskatīts par vienu no lielākajiem "Google" konkurentiem, pieder 24% "Alibaba" akciju.

Tavs komentārs par rakstu: