• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
"Lufthansa" un "airBaltic" lidmašīnasGan "Lufthansa", gan "airBaltic" valsts atbalstu saņems. Foto: Markus Bahlmann, Flickr

Eiropas Komisija neiebilst pret valsts atbalstu lidsabiedrībām, tostarp «airBaltic»

Eiropas Komisija (EK) pret valsts atbalstu biznesam parasti izturas piesardzīgi, lai neteiktu – noraidoši. Taču aviopārvadājumu nozare šajā gadījumā ir izņēmums: 25. jūnijā EK atbalstīja (šeit) 6 miljardus eiro vērtu Vācijas palīdzību lidsabiedrībai ”Lufthansa”– lai arī uzsverot, ka tas var būt tikai īslaicīgs (temporary)  pasākums.

InfoTOP.lv, izmantojot ārvalstu un Latvijas plašsaziņas līdzekļu materiālus

Tāpēc ir tikai loģiski, ka 3. jūlija  vakarā EK ir atbalstījusi (šeit) arī Latvijas valdības lēmumu nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” pamatkapitālā ieguldīt “līdz 250 miljoniem eiro”, lai sniegtu atbalstu “Covid-19” krīzes pārvarēšanai. Tiesa gan, galīgā atbalsta summa var izrādīties lielāka, jo valdība ir nolēmusi pamatkapitālā konvertēt arī valsts aizdevumu 36 miljonu eiro apmērā. “Tātad kopējā potenciālā palielinājuma summa var būt 250 plus 36 miljoni eiro," atzīst satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Šis lēmums ir nozīmīgs ne tikai konkrētajam uzņēmumam, jo atbilstoši Satiksmes ministrijas informācijai “airBaltic” darbs ir tieši un netieši saistīts ar aptuveni 30 000 darbavietu Latvijā.

EK priekšsēdētājas izpildvietniece Margrēte Vestagere (Margrethe Vestager,Dānija), kuras pārziņā ir konkurences politika, norāda, ka “airBaltic” rekapitalizācija palīdzēs uzņēmumam pārvarēt “Covid-19” izraisīto krīzi, kas ir īpaši smagi skārusi aviācijas sektoru.

Ieguldot “airBaltic” pamatkapitālā vēl 250 miljonus eiro, valsts līdzdalība uzņēmumā palielināsies līdz 91%. Valdības lēmuma pamatā bija “airBaltic” izstrādātais jaunais biznesa plāns, kas paredz veikt ievērojamus pasākumus izmaksu samazināšanai, gan flotes samazināšanai, gan darbinieku skaita samazināšanai.

Lidsabiedrības mazākuma akcionārs – Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam (Lars Thuesen) piederošais uzņēmums “Aircraft Leasing 1”, kuram šobrīd pieder 19,95% “airBaltic” akciju, pamatkapitāla palielināšanā nolēmis nepiedalīties. Vismaz pirmajā posmā ne.

Tavs komentārs par rakstu: