• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Igauņi protestē pret "Rail Baltica"Igauņi pie parlamenta protestē pret korupciju "Rail Baltica" projektā. 2017. gada 27. janvāris. Foto: Eelmine

Eiropas Komisijas pēdējais brīdinājums «Rail Baltica» sakarā?

Arvien palielinās iespēja, ka dažu pilsoņu tik ļoti gaidītais un atbalstītais Baltijas valstu šaursliežu dzelzceļa kopprojekts “Rail Baltica” galu galā izgāzīsies. Eiropas Komisija (EK), kurai  apnikušas arvien dziļākās domstarpības starp projekta īstenotājiem, uzdevusi Baltijas valstīm ne vēlāk kā līdz 21. martam panākt vienprātību par šā projekta “organizāciju un struktūru”.

EK arī vēlas, lai līdz šim laikam tiktu panākta skaidrība “par vairākiem specifiskiem jautājumiem, kas attiecas uz Igauniju, Latviju un Lietuvu”. Projekta “Rail Baltica” īstenošanai izveidotā Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa, pati būdama viens no strīdu cēloņiem, norāda: “Briseles gaiteņos jau tiek izvirzīts jautājums, vai patiešām trīs Baltijas valstis vēlas uzbūvēt maģistrāli tā, kā to paredzēja līgums, līdz ar to garantējot, ka jaunās finanšu attīstības programmas sākumā 2020. gadā mēs atradīsim nepieciešamos četrus miljardus eiro. Jā, es domāju, ka šajā gadījumā ir zināms risks,” sacījusi Rubesa, atzīdama, ka Igaunijas un Lietuvas akcionāru lēmuma izteikt viņai neuzticību iemesls esot “domstarpības organizatoriskos jautājumos”.

“Starp trim valstīm jau no 2016. gada bija skaidri noteikts, kas ko dara projekta ietvaros – kurš būvē, kurš projektē. Pēdējā laikā patiešām radušās domstarpības ar kopuzņēmuma “Rail Baltica” vadību, taču esmu pārliecināts, ka jau tuvākajā laikā mēs tās atrisināsim,” pauž projekta “Rail Baltica” koordinators Igaunijā Kristjans Kaunisāre (Kristjan Kaunissaare).

Arī Eiropas Savienības (ES) transporta komisāre Violeta Bulca (Violeta Bulc) šomēnes vizītes laikā Viļņā paziņoja, ka Baltijas valstīm jāmeklē kopsaucējs attiecībā uz projektu “Rail Baltica”, citādi var rasties finansējuma problēmas.

1. februārī notikušajā “RB Rail” akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par neuzticību Rubesai. Par šo balsojumu tiks lemts nākamajā “RB Rail” padomes sēdē, kura paredzēta 22. martā, tātad vienu dienu pēc EK noteiktā termiņa.

“Rail Baltica” pašreiz plānotās izmaksas sasniedz 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, kuru nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Tavs komentārs par rakstu: