• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Olga Kazaka.Olga Kazaka. Foto: Ieva Čīka/LETA

Eksperte: Komunikācijas jomā šogad liela ietekme būs sociālajiem tīkliem

LETA

Komunikācijas jomā šogad liela ietekme būs sociālajiem tīkliem, aģentūrai LETA prognozēja Latvijas Universitātes lektore un SIA "PR Kvadrāts" jeb komunikāciju aģentūras "A.W.Olsen & Partners" partnere Olga Kazaka.

Viņa pastāstīja, ka šogad komunikācijas jomā liela ietekme būs sociālajiem tīkliem, taču vēl viens izaicinājums 2017.gadā ir neaizmirst, ka sociālie tīkli nav panaceja visās situācijās, bet komunikācijas panākumi slēpjas daudzveidībā, kā arī savas auditorijas izpratnē.

Kazaka atzīmēja, ka pagājušais gads komunikācijas jomā bija aizraujošs un piesātināts, aizsākoties vairākiem nozarē svarīgiem procesiem, kam vajadzētu turpināties arī šogad. Piemēram, pagājušajā gadā daudzi komunikācijas speciālisti traucās attīstīt sadarbību ar emuāristiem un virtuālajām slavenībām, kuri nereti popularitāti bija ieguvuši arī viltus ceļā. Šogad aktuāla kļūs rūpīgāka pieeja sadarbības partneru atlasei, ņemot vērā emuārista reputāciju, publikāciju iesaistes koeficientu, kā arī sekotāju kvalitāti.

Pēc Kazakas teiktā, emuāristi šogad būs spiesti kļūt profesionālāki sadarbībā ar zīmoliem, kas no viņiem gaida prasmi formulēt sadarbības iespējas, korektu saistību izpildi, rēķinu izrakstīšanu un pārskatu sniegšanu. Pakāpeniski pilnveidosies arī juridiskie un ētiskie ierobežojumi, kas attiecas uz virtuālo slavenību un zīmolu sadarbības atspoguļošanu.

Savukārt sociālo tīklu operatoriem šogad būs jāpapildina prasmes ar analītiskajām funkcijām, lai iemācītos lietpratīgi izmantot datu masīvu, kas ir pieejams "Facebook Insights". Pēc viņas teiktā, "Facebook" un "Instagram" algoritmi, kas sekotājiem parāda tikai mazu daļu publikāciju, budžetu reklāmai sociālajos tīklos, kā arī precīzu ziņu mērķēšanu noteiktām grupām ir padarījuši par obligātu. Tā paša iemesla dēļ ir pienācis laiks iemācīties izmantot tā dēvētos lielos datus.

Pēc viņas teiktā, komunikācijas speciālistiem būs jāsastopas arī ar problēmu, ka vairāk nekā 80% sociālajos tīklos izplatītās informācijas publiski nav redzama, jo tiek nosūtīta privātās ziņās. "Komunikācijas kampaņu rezultātu analīzes un novērtēšanas metodikā ir svarīgi ņemt to vērā un skatīties, kādu reālo rezultātu un atdevi ir nesušas kampaņas," sacīja Kazaka.

Tāpat ir svarīgi sniegt patērētājam informāciju pēc iespējas kodolīgākā formā, jo informatīvā slodze uz vidusmēra patērētāju patlaban robežojas jau ar pārslodzi. Par šādu informācijas pasniegšanas veidu kļūst īsi videoklipi ar noderīgu saturu. Pēc viņas teiktā, informatīvās ietilpības un vieglās uztveramības dēļ video formāts kļūst par vienu no perspektīvākajiem.

Tavs komentārs par rakstu: