• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Valdis Mitenbergs. Foto: Edijs Pālens/LETA

Eksperts: Rīgā vēl ir vieta vienam lielam tirdzniecības centram

NOZARE.LV

Ņemot vērā tirdzniecības platību kvadrātmetru uz vienu iedzīvotāju rādītājus citās Eiropas pilsētās, pēc statistikas Rīgā vēl vienam lielam tirdzniecības centram ir vieta, sacīja nekustamo īpašumu konsultāciju kompānijas "Newsec Latvia" izpilddirektors Valdis Mitenbergs.

"Protams, Eiropā ir augstāka pirktspēja, bet prognozējam, ka arī Latvijā pirktspēja pieaugs. Piemēram, Tallinā tirdzniecības platību kvadrātmetru uz vienu iedzīvotāju ir vairāk nekā Rīgā. Tallinā pirktspēja ir augstāka, tur brauc iepirkties arī somi, bet pluss arī Rīgai ir lielā tūristu plūsma, arī tūristi no Austrumu valstīm, nerezidenti, kas iegādājušies dzīvokļus uzturēšanās atļauju saņemšanai, arī citi investori, kas ieguldījuši līdzekļus kādos biznesos," skaidroja Mitenbergs.

Tirdzniecības nozare pērn attīstījās diezgan pozitīvi, tomēr jauni lieli tirdzniecības centri nav atvērti, norādīja eksperts. Pašreizējie tirgus dalībnieki, piemēram, "Rimi" un "Maxima", ir atvēruši dažus tirdzniecības centrus, bet tie ir pārsvarā lielveikali, kuros ir vēl daži citi nelieli veikali.

Nākamajos gados gaidāma, pirmkārt, pašreizējo tirdzniecības centru paplašināšana, piemēram, "Linstow" plāno attīstīt nākamās kārtas gan "Origo", gan "Alfai". Otrkārt, tirgu papildinās pilnīgi jauns "Akropoles" projekts, jo izskatās, ka Lietuvas investori ir pieņēmuši lēmumu to attīstīt, sacīja Mitenbergs.

"Tas noteikti atstās lielu ietekmi uz tirgu. Tiks ietekmēti arī tagadējie tirgus dalībnieki. Protams, tie tirdzniecības centri, kuriem ir ļoti labas pozīcijas, piemēram, "Alfa", "Spice", "Origo", netiks ietekmēti, taču pārējie to izjutīs," uzskata Mitenbergs.

"Rīgā līdz šim ir bijis ļoti labs lielo tirdzniecības centru ģeogrāfiskais izvietojums, jo "Alfa" ir vienā pilsētas pusē, "Spice" otrā, bet "Akropole" nosegs trešo virzienu. Tie mazākie tirgus spēlētāji, kas trāpīsies kaut kur pa vidu, varētu ciest visvairāk, tostarp arī "Mols", "Riga Plaza", ietekmi jutīs pat tiks liels spēlētājs kā "Domina Shopping". Tirgus ir tik liels, cik liels tas ir, protams, pieaugums tiek prognozēts, taču "Akropoles" platības būs ļoti lielas un pašreizējos centrus tās ietekmēs. Tiem varētu samazināties apjomi, aizies arī daži nomnieki. Protams, vietas tukšas nepaliks, bet tad būs jāskatās, kā šie centri pārprofilēsies, iespējams, ka tādiem centriem kā "Galerija Azur", kas atradīsies tiešā "Akropoles" tuvumā, būs pilnībā jāmaina koncepcija," skaidroja Mitenbergs.

Viņš piebilda, ka kaut kam vēl tikpat milzīgam kā "Akropole" tirgū vietas vairs nebūs, vismaz ne tuvākajā laikā. Savukārt nelielajiem iepirkšanās centriem noteicošais veiksmes faktors būs atrašanās vieta.

Tavs komentārs par rakstu: