• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Vilciena katastrofa RīgāKopš akurāt 2005. gadā pašā Rīgas centrā vilciena katastrofā gāja bojā trīs cilvēki, nekas nav mainījies. Ekrānšāviņš no: Youtube.com

Iepirkuma šizofrēnija turpinās, Linkaits draud likvidēt «Pasažieru vilcienu»

Satiksmes ministram Tālim Linkaitam šitā štelle ir jūtami apriebusies. Tiesa, nespēju iedomāties, kā VAS “ Pasažieru vilciens” likvidācija (tādu iespēju pašlaik aplūko Linkaits) varētu tuvināt mūs jauniem elektrovilcieniem. Bet, kā saka, vismaz kaut kas būs darīts.

Dzintars Zaļūksnis

Kā jau InfoTOP.lv prognozēja, jaunu vilcienu iepirkuma procedūra jau atkal ir nonākusi strupceļā. izpildot Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumā pausto, “Pasažieru vilciens” atkal ir pārvērtējis elektrovilcienu iepirkuma konkursa pretendentu piedāvājumus, un par uzvarētāju atzinis Čehijas uzņēmumu “Škoda Vagonka” (“Škoda”), kura kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Atminoties šā iepirkuma vēsturi, varam nešaubīties, ka tūlīt reaģēs “Škodas” konkurenti un vilcienu karuselis sāks jaunu apli. Tāpat domā arī satiksmes ministrs, kurš norādījis, ka  “AS “Pasažieru vilciens” īstenotā elektrovilcienu iepirkuma rezultāti liek domāt par uzņēmuma likvidēšanu”. Protams, likvidēšana, kā jau lielākā daļa no šīs valdības piedāvātajiem “risinājumiem”, nav nekāds risinājums. Ne “Pasažieru vilciens” izstrādāja šizofrēnisko Publisko iepirkumu likumu, ne “Pasažieru vilciens” var jelko iesākt pret likuma ietekmē galvā slimajiem burta kalpiem no Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB).

Linkaits atsaucas uz finanšu ministra Jāņa Reira valdības sēdē pausto par “iepirkuma uzvarētāja reputācijas problēmām”, tādējādi apdraudot iespēju elektrovilcienu iepirkumā izmantot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus. Ja šīs “reputācijas problēmas” nav iekļautas likumā, tad atlaist vajadzētu likumprojekta autori Finanšu ministriju nevis “pasažieru vilcienu”. Bet, jūs paši saprotat, politiķi Latvijā nespāj par sevi atbildēt, tāpēc atbildēs dzelzceļnieki, kuri, Linkaita vārdiam runājot, ir padarīti par ķīlniekirm “dažādu interešu sadursmē”. Tāpēc – knakt, un galvas nost?

Bet visā šajā šļurā atslēgas teiciens ir cits: patlaban nav skaidra risinājuma tam, kā elektrovilcienu iepirkums varētu turpināties. O, jē! Sapuvušas sapieru lāpstiņas vai vecas tanketes par “pārsālītu” cenu militāristiem mūsu politiķi nopērk bez liekas galvas lauzīšanas, turpretim vilcienus civiliem mērķiem pacelt nejaudā. Vai tāpēc ka lāpstiņu un tankešu gadījumā ir bijis pareizais starpnieks?

Lai nu kā, Latvijā acīmredzami ir pasaulē vienīgā valdība, kura nekad nekļūdās. Tāpēc Linkaits nešķieltē nedz uz Finanšu ministrijas un IUB pusi, nedz pat spogulī. Visas kļūdas ir pietaisījis “Pasažieru vilciens”. Kas pietaisīja, to arī būs likvidēt. Bet pasažieriem varētu organizēt drezīnu nomu.  

Tavs komentārs par rakstu: