• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Auto ielā blakus bedreiVai zināt kādu ielu, kur kaut vai 500 metru posmā nav nevienas bedres? Foto no: blog.swedbank.lv

Kāpēc tik ļoti bezceRīga?

Tikko noslēdzies 2021. gads, un jaunais, 2022. pamazām, miegaini uzņem apgriezienus. Kā jau ierasts jauna kalendāra parādīšanās pie sienas automātiski atnes mums cerības uz labāku rītdienu.

Matīss Miers, īpaši InfoTOP.lv

Lai arī ir knaps janvāra sākums, laikapstākļi mums liek atcerēties pavasari – brīdi, kad sniegs kūst, peļķes plūst un asfalts grūst. Šodienas izbrauciens ar auto mani atgrieza jebkurā jau notikušā Rīgas pavasarī – ir skaidrs, ka arī 2022. gada pavasaris galvaspilsētas autobraucējiem būs kārtējais izaicinājums.

Jāatzīst, ka par Rīgas ielu stāvokli es šausminos kopš brīža, kad manā makā parādījās vadītāja apliecība. Interesanti un likumsakarīgi, ka īpaša šausmināšanās notiek tieši pavasarī – brīdī, kad vislabāk var redzēt ziemas sala pārinodarījumus pilsētas asfalta klājumam.

Vērojot ikgadējos pilsētas bedrīšu lāpīšanas rituālus, man jau izsenis radušies pāris jautājumu, ko gribētu uzdot pilsētas vadībai. Saprotu, ka šobrīd Rīgu stūrē progresīva, proaktīva un atvērta politiķu grupa, kas nevairīsies sniegt atbildes uz, iespējams, neērtiem jautājumiem. Ticu, ka Rīgas domes atbildīgo personu komentāri ir saistoši ne tikai man, bet arī lielam vairumam pilsētas autobraucēju.

Tātad es vēlētos saņemt atbildes uz 12 pamatjautājumiem:

1) Sakiet kā notiek/vai notiek ceļa remontu pieņemšana pilsētā! Proti, kādus garantijas termiņus pilsēta pieprasa darbu veicējiem? Kas uzrauga un pieņem darbus? Kāda rīcība seko, ja konstatēti defekti?

2) Kā pašvaldība izvēlas uzņēmumus, kas veic ielu seguma atjaunošanu vai jauna seguma klāšanu? Gribu zināt, vai joprojām tiek izvēlēti pretendenti, kas piedāvā zemāko cenu. Kā raugāties uz pieeju, kad iepirkumos izvēlas ekonomiski izdevīgāko variantu? Vai ir veikti aprēķini, cik izdevīgi izrādījušies tie iepirkumi, kur uzvarējusi zemākā cena?

3) Vai būvējot jaunu/remontējot esošo asfalta segumu darbu veicējiem tiek pieprasīta kvalitāte un kā tā tiek uzraudzīta? Kā rīkojaties, ja konstatēti defekti? Vai esat domājuši izstrādāt tādas līguma prasības, kas par nekvalitatīva darba veikšanu no izpildītājiem noplēstu deviņas ādas? Vēlos saprast vai pilsēta ir ieinteresēta tajā, ka darbu izpildītāji veic uzticētos darbus maksimāli kvalitatīvi,– vai tomēr galvenais uzstādījums ir lai vismaz kaut ko dara?

4) Kad uz Rīgu brauc ārvalstu delegācijas, vai drīkst zināt viņu maršrutu? Doma ir tāda: vai ārvalstu viesi jums neizsaka “komplimentus” par izcilajiem ceļiem?

5) Vai varētu būt tā, ka ielas ir tādā stāvoklī, jo tas atbilst slepenam plānam pārsēdināt autovadītājus uz velosipēdiem un citiem videi draudzīgiem transportlīdzekļiem?

6) Pārlūkojot medijus, uzzinām, ka Rīgā darbojas viena augstskola, kas specializējas arī ceļu un tiltu būvē. Turklāt šī augstskola izstrādājusi eksperimentālus, inovatīvus risinājumus asfalta klājuma stiprības, noturības uzlabošanā. Vai nedomājat, ka Rīgai būtu izdevīgi sadarboties ar šo augstskolu?

7) Vai varat nosaukt divas Rīgas ielas, kas vismaz 500 metru garumā ir bez bedrēm vai citiem defektiem? Ja jā,  vai varat komentēt, kurš ceļu būves uzņēmums ir remontējis/klājis no jauna šos ielu posmus un kad tas notika?

8) Vai ir pieejama vietne, kur var redzēt veiktos ceļa remonta/jauna asfalta klāšanas darbus dažādos laika periodos? Runa ir par vietni, kas tiešām darbojas un kurā iekļauti visi veiktie darbi.

9) Saprotu, ka pilsētai ir daudz vajadzību, un visas atduras pret spēcīgu argumentu – nepietiek līdzekļu. Bet vai šādā gadījumā prātīgi nebūtu veikt darbus kvalitatīvi, tā, lai ceļu būvniekiem vienā un tajā pašā posmā nav jālipina asfalts gadu no gada, tā vietā pievēršoties citu ielu remontiem?

10) Kā jūs paši vērtējat Rīgas ielu stāvokli un kas, jūsuprāt, ir pie tā vainīgs (tādas atbildes kā klimats vai temperatūras svārstības lūdzu nenorādīt).

11) Vai ir iespēja uzzināt kuri uzņēmumi pēdējo piecu gadu laikā ir ieguvuši tiesības veikt ceļa remontus/jauna ceļa klāšanas darbus? Vai ir kāda vietne, kur ir piejama šāda informācija? Būtu interesanti izvērtēt to veikumu (cik kvalitatīvi tie bijuši). Pieļauju, ka ir uzņēmumi, kas gadu no gada atkārtojas, un tas liecina, ka Rīgas domi apmierina tas, ko viņi dara.

12) Vai uzņēmumiem (piemēram, lielveikaliem) nebūtu jārūpējas par saviem stāvlaukumiem? Nedomājat, ka ir visai muļķīgi, ja veikalam ir stāvvieta (turklāt ar laika fiksēšanu un kontroli), bet tā ir vienās bedrēs (izcili piemēri ir veikala Mego stāvvieta starp Valdeķu un Dižozolu ielām un maksas stāvvieta pie Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas)?

P.S.

Es tiešām domāju, ka Rīga ir skaista pilsēta, taču ielu briesmīgais stāvoklis liedz to izbaudīt. 

Tavs komentārs par rakstu: