• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Epizode no datorspēles GTAKapitālisms ir krīze. Bet dažiem krīze ir fantoms. Rolls-Royce Phantome. Epizode no populārās datorspēles "Grand Theft Auto".

Kapitālistiskā seksa rokasgrāmata jeb Latviešu tautas smagais ceļš uz vienkāršām patiesībām-54

(74. turpinājums. Sākumu sk. šeit)

54. Realitāte un fantomi

Tevis radītie labdabīgie fantomi nav vienīgie pasaulē. Daudz lielāki un smagāki ir tie fantomi, kas ar kapitālisma ideologu atbalstu plivinās publiskajā telpā.

Tad nu tā: realitāte ir tas, kas ir pēc tava prāta un saprašanas.

Viss pārējais ir fantomi. Tie nav domāti filozofiski vai kaut kā tā, ēteriski. Nē, fantomi ir vistiešākie tirgus dalībnieki.

Tas ir vēl viens kapitālistiskā tirgus paradokss: ideoloģiskie fantomi mēdz būt reālāki par realitāti. Tāpēc, ieejot tirgū, vienmēr jātur acis vaļā. Pat īslaicīga mirkšķināšana var maksāt ļoti dārgi. Tāpat kā lieka filozofēšana.

Atminos kādu karikatūru no dziļas bērnības. Lai arī tolaik to īsti nesapratu, tik un tā šis ārzemju humors man iesēdies atmiņā uz mūžu. Tas nekad nav nejauši. Tagad es to saprotu arvien vairāk un vairāk. Patiesībā zīmējums var būt jebkāds, jo sarunājas divi gan tolaik, gan tagad mūsdienu studenti, un viens no viņiem saka tā: „Es studēju filozofiju, lai varētu vieglāk samierināties ar to, ka pēc tam nevarēšu atrast darbu.”

Lūk, pilnīgi adekvāta kapitālisma uztvere! Lūk, alternatīva izvēle!

Taču ne visiem tā ir pa spēkam arī pēc filosofijas doktora grāda iegūšanas. Tāpēc sākumā pietiks, ja tu iemācīsies momentā atpazīt un nošķirt fantomus no realitātes.

Reāla ir skabarga zem tava naga vai tavu bērnu vēdergraizes. Taču par tām avīzes neraksta.

Fantoms ir vilciena katastrofa kaut kur tur, kur tu nekad mūžā neesi bijis. Un par to var izlasīt visās avīzēs, redzēt visos TV kanālos, iegūglēt un atrast internetā.

Reāls ir tavs maciņš un tā saturs. Fantoms ir avīžraksts par svešiem maciņiem.

Reāls ir tavs krekls. Toties ziņa par svešiem krekliem ir fantoms.

Reāls ir siers tavā ledusskapī. Fantoms ir 55 siera šķirnes lielveikalā.

Reāla/reāls ir tava sieva/tavs vīrs, ar kuru tu esi izēdies/izēdusies cauri ne vien putras, bet arī sūdu kalnam. Fantoms ir Playboy trusis vai it kā aptaustāma jauna miesa, kas ir tikpat tava, kā visu kopīga, un tev nav ļauts to nedz slēpt, nedz gribēt tikai sev.

Reāls ir tavas mājas caurais jumts. Fantoms ir politiķa solījums salabot jumtus, samazināt nodokļus un kalpot tautai.

Reāli ir tas, ka tev nav naudas, lai aizbrauktu pat uz Šauļu uteni. Fantoms ir teorētiska iespēja braukt, kur vien vēlies.

Reāla ir visā civilizētajā pasaulē plaukstošā diskriminācija[1] vecuma dēļ[2]. Fantomi ir aizkustinošie pastāstiņi par jebkuras diskriminācijas aizliegumu.

Ļoti izplatīts fantomu paveids ir pārspīlējumi.

Esmu šokā!

Es nespēju tam noticēt!

Es ar tevi nemūžam nerunāšu!

Visā pasaulē pazīstamais Tācuntāds!

Harismātiskais[3] tukšpauris Erots Pīniss!

Pasaules skaistākā sieviete Viča Helovīna!

Leģendārā grupa Hairy Pussy!

          Kulta seriāls!

          Sapņu komanda!

          Pilnīgs orgasms!

          Fantastiski!!!

Klausoties TV un radio, šķiet, ka tas ir vienīgais vērā ņemamais epitets.

          Fantastiski!!!

Ja šo mākslīgi izraisīto eksaltāciju[4] kaut neliela daļa publikas ņem par pilnu, biznesa plāns ir izdevies, nauda pavisam konkrētos bankas kontos plūst varenā straumē.

Tik tiešām, neviens tev pa galvu nesit. Tu vari nepiedalīties.

Bet tad, kad visi vārtīsies svētlaimē, konkrēti tev kopīgais orgasms ies secen. Tu varēsi tikai klausīties laimīgajos kunkstos un justies aptaisījies/aptaisījusies.

Pareizāk sakot, globālo fantomu pūtēji gribētu, lai tu justos aptaisījies/aptaisījusies. Jo īstenībā orgasma tev nebūs arī tad, ja tu piedalīsies.

Diemžēl man tevi jāapbēdina: arī orgasms tirgus sabiedrībā lielākoties ir fantoms. Tas ir kaut kas tāds, par ko visi ir dzirdējuši, bet lielākā daļa nezina, kas tas ir. Orgasma tēlošana ir svarīga mārketinga[5] sastāvdaļa. Tēlots orgasms ir itin efektīvs naudas pumpītis.

Starp citu, jaunajam mārketingam vispār raksturīga pārspīlēšana, tēlošana un melošana, taču brīvā tirgus apstākļos šī ākstīšanās vairs netiek saukta par pārspīlēšanu, tēlošanu un melošanu, bet gan par kampaņas sastāvdaļu, nepārbaudītu informāciju, inscenējumu[6] vai – labākajā gadījumā – par reklāmas triku.

Domājat, Latvijai šis melu vilnis iet secen? Ha! Mazsalacas meteorīts[7] bija tikai pamanāmākā bezdelīga milzīgā melu bezdelígu barā. Vai esi gatavs/gatava to uzlidojumam?

Fantoms var būt arī it kā reāla persona. Piemēram, Valsts prezidents.

Viņš, iespējams, saka tā: valsts nākamā gada budžeta pieņemšana ir svarīgākais krīzes pārvarēšanai. Vai valsts attīstībai – viens pīpis!

Šajā brīdī tavā galvā jāsāk mirgot personiskajai sarkanajai lampiņai, kas signalizē par fantoma parādīšanos.

Jo tu labi zini, ka budžeta pieņemšana ir tīri formāls process, budžetu var pieņemt, grozīt, atcelt, ignorēt. Budžeta var vispār nebūt, bet reālā dzīve tik un tā turpināsies.

Tātad Valsts prezidents mēģina iesmērēt tev fantomu. Ja kāds pastāvīgi ražo fantomus, viņš pats vairs nav reāls.

Protams, protams, ja tev nepatīk tava realitāte, tu vari to izpušķot ar fantomiem.

Tikai zini – tavi fantomi no svešajiem atšķiras ar to, ka tavējos neviens īpaši neņem galvā, turpretim svešie fantomi tev izmaksās dārgi.

Vārdu sakot, KRIEVI NĀK!!!

(Turpinājums šeit)


[1] Diskriminācija – no latīņu: discriminatio, atšķiršana – cilvēka tiesību un pienākumu ierobežošana, par pamatu ņemot kādu viņa pazīmi. Diskriminācija var būt gan nostiprināta likumos (de iure), gan pieņemta reliģijā, gan neoficiāla, tikai paradumos un ētikas normās balstīta (de facto). Kā pazīme, kas dod pamatu diskriminācijai, var kalpot jebkura atšķirība: rase, ticība, tautība, pilsonība, radniecība, dzimums, vecums, nodarbošanās u.c. Diskrimināciju var pavadīt dubultie standarti: vienu un to pašu likumu dažāda piemērošana pret dažādiem cilvēkiem.

[2] Diskriminācija vecuma dēļ praktiski visās valstīs vairāk vai mazāk pastāv gan de iure (nepilngadība, rīcībspējas iestāšanās, sasniedzot noteiktu vecumu, ierobežojumi pasīvajās vēlēšanu tiesībās u.tml.), gan de facto: piemēram, izvēloties, kuram darbiniekam dot priekšroku, izvēle bieži vien tiek izdarīta nevis profesionālo īpašību, bet gan vecuma dēļ; darba piedāvājumos pat atklāti tiek rakstīts „līdz 30 (40) gadu vecumam” u.tml.

[3] Harisma – no grieķu: χάρισμα, harisma, žēlastība, dieva dāvana, svētība – kristietībā harisma nozīmē dieva dāvana. Mūsdienās paplašinātā nozīmē: kaut kādas precīzi nedefinējamas ārkārtējas personības īpašības, ar kurām līderis apveltīts savu cienītāju, sekotāju acīs. Sengrieķu mitoloģijā ar vārdu harisma apzīmēja spēju pievērst uzmanību. Socioloģijā šo terminu ieviesis vācu protestantu teologs Ernsts Trelčs (Ernst Troeltsch, 1865-1923).

[4] Eksaltācija – latīņu: exaltatio, pacēlums, iedvesma – psihiskās sfēras pastiprināts kairinājums, kas izpaužas pārmaiņus kā sapņains noskaņojums un milzīga iedvesma; piepacelts garastāvoklis ar nedabiskas sajūsmas nokrāsu.

[5] Mārketings – no angļu: market, tirgus, pārdošana tirgū – preču un pakalpojumu radīšanas un to realizēšanas vadība, aplūkojot to kā sarežģītu vienotu procesu. Mārketinga teorijas pamatlicējs – amerikāņu profesors Filips Kotlers (Philip Kotler, dz.1931) mārketingu ir definējis šādi: „Mārketings ir cilvēka darbības veids, kas vērsts uz vajadzību un vēlmju apmierināšanu ar apmaiņas palīdzību.” Laikraksts The Times 2001.gadā F.Kotleru gan ir izvēlējis tikai par 4.mārketinga guru. Pirmie trīs ir bijušais kompānijas General Electrics vadītājs, ekonomikas doktors Džeks Velčs (Dr.John Francis (Jack) Welch, Jr., dz.1935), datorprogrammēšanas giganta Microsoft radītājs un īpašnieks Bils Geitss (William Henry (Bill) Gates III, dz.1955) un ekonomists, rakstnieks, menedžmenta konsultants un pašpasludinātais „sociālais ekologs” Pīters Drakers (Peter Ferdinand Drucker, 1909-2005).

[6] Inscenējums – no latīņu: i, uz, scaea, skatuve – plašākā nozīmē: jebkura literāra teksta (konkrētajā gadījumā: reklāmas scenārija) skatuvisks (lauka) noformējums, nostiprinot to noteiktā formā un nepieļaujot improvizācijas vai citas atkāpes no teksta.

[7] Mazsalacas meteorīts – 2009.gada oktobrī Latvijas un pasaules plašsaziņas līdzekļi izplatīja it kā sensacionālu ziņu, ka Latvijas mazpilsētas Mazsalacas tuvumā nokritis meteorīts, kurš laukā izsitis lielu krāteri. Nākamajā dienā kāds telekomunikāciju uzņēmums paziņoja, ka tas ir šā uzņēmuma atbalstīts inscenējums. 

 

Tavs komentārs par rakstu: