• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Kazahstānas loģistikas kompānijas rosina Rīgā komplektēt Skandināvijas kravas uz Ķīnu.Kazahstānas loģistikas kompānijas rosina Rīgā komplektēt Skandināvijas kravas uz Ķīnu. Foto: infoindustria.com

Kazahstānas loģistikas kompānijas rosina Rīgā komplektēt Skandināvijas kravas uz Ķīnu

LETA

Lai risinātu "tukšo konteineru" problēmu virzienā no Latvijas uz Āziju, trešdien izstādē "Astana Expo 2017" notiekošās Tranzīta un loģistikas nedēļas diskusijā Kazahstānas loģistikas kompāniju pārstāvji rosināja Rīgā komplektēt Skandināvijas kravas uz Ķīnu.

"KTZ Express" konteinerpārvadājumu departamenta direktors Almats Karimovs (Алмат Каримов) sacīja, ka Rīga var kļūt par bāzes punktu Skandināvijas kravu komplektēšanai tālāksūtīšanai uz Ķīnu. "Tā varētu būt "Ikea" produkcija un celulozes kravas uz Ķīnu," viņš teica.

Karimovs piebilda, ka "KTZ Express" gatavojas atvērt biroju Eiropas Savienībā un, ja Latvijā būtu kravas sūtīšanai uz Āziju, kompānija būtu gatava palīdzēt.

Arī "LDz loģistika" valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis norādīja, ka Rīga ir labākais variants Skandināvijas kravu komplektēšanai.

Savukārt "Riga Container Terminal" valdes priekšsēdētājs Valdis Andersons atzina, ka pastāv problēma - nav kravu un nav konteineru, ko sūtīt atpakaļ uz Āziju. "Patlaban dzelzceļa pārvadājumu cena ir daudz augstāka par jūras pārvadājumiem un nav daudz klientu, kurus interesē maksāt vairāk par ātrāku piegādi," viņš sacīja un piebilda, ka Rīgas ostas termināļi ir spējīgi apstrādāt divreiz lielāku konteineru apmēru salīdzinājumā ar esošo.

Andersons uzsvēra, ka patlaban galvenais uzdevums ir "pārdot Latvijas ģeogrāfiju". "Tas mums jādara kopā ar Kazahstānas partneriem - jāpārdod Latvijas ģeogrāfija Ķīnas klientiem. Ķīnā visi zina Dīsburgu un saprot - ja kravu aizsūta uz Dīsburgu, tur viņam sniegs jebkuru pakalpojumu. Jāpārliecina, ka to pašu servisu Ķīnas klients varēs saņemt arī Latvijā," viņš sacīja.

Konteinerpārvadājumu uzņēmuma "TransContainer" loģistikas direktora vietnieks Dioniss Šahbazovs (Дионис Шахбазов) norādīja, ka liels solis pārvadājumu veicināšanā ir tas, ka kopš 1.maija darbojas jaunais unificētais pārvadājumu tarifs no Zabaikaļskas termināļa.

"Problēmas rada tas, ka Krievijā ir paredzēts gandrīz divreiz lielāks nepieciešamais konteinervilciena garums - 71 TEU atšķirībā no 40 TEU Ķīnā un Kazahstānās un tas nozīmē, ka viena vilciena noformēšanai vajag vairāk konteineru. Tomēr šogad Krievija ir piekritusi samazināt obligāto vilcienu garumu līdz 50 TEU. Tāpat ir nepieciešama konteinervilcienu ātruma palielināšana - pirms pieciem gadiem tas bija 700 kilometru dienā, tagad ir 1200 kilometru dienā, bet tuvākajā laikā to plānots palielināt līdz 1500 kilometriem dienā," skaidroja Šahbazovs.

Arī Karimovs uzsvēra, ka vilcienu ātruma palielināšana būtiski uzlabos konteinervilcienu konkurētspēju salīdzinājumā ar jūras pārvadājumiem.

Šahbazovs norādīja, ka Eiropas galvenais tirdzniecības partneris ir Dienvidaustrumāzija, pārsvarā Ķīna, tāpēc daudzi uzņēmumi ir ieinteresēti "TransContainer" pakalpojumos. Galvenokārt kravas tiek vestas caur termināli Zabaikaļskā un Eiropu tās sasniedz 15-17 dienās.

"Pēdējā laikā tiek izvērsta sadarbība ar Mongoliju, kas ļauj saīsināt ceļu, nesen izmēģināti pieci konteinervilcieni, taču šiem vilcieniem nebija atpakaļkravu uz Mongoliju un tālāk uz Ķīnu. Savukārt caur Kazahstānas staciju Dostika vilcieni Eiropu sasniedz 12-14 dienās. Konteinervilciena Jivu-Rīga testa vilciena paraugu un piemēru var izmantot kā pamatu citu vilcienu formēšanai," norādīja Šahbazovs.

Lūsis diskusijā arī norādīja, ka vēl vien pluss klientu ieinteresēšanai varētu būt "Rail Baltica" projektā paredzētais Salaspils loģistikas centrs, kurā kravas varētu pārkraut uz Eiropas platuma sliežu līniju.

Savukārt loģistikas centra "KTZE - Khorgos Gateway" ģenerāldirektors Žasulans Hamzins (Жасулан Хамзин) vēlreiz atgādināja jau iepriekšējās dienās izskanējušo priekšlikumu Latvijas pusei veidot kopīgo loģistikas centru Horgosā uz Kazahstānas robežas ar Ķīnu.

"Jau patlaban Horgosas konteineru "sausā osta" aizņem 125 hektārus, dienā apstrādā piecus līdz sešus konteinervilcienus, tuvākajā laikā apjoms tiks palielināts līdz 10 konteinervilcieniem dienā. "Sausā osta" ir gatava sadarboties ar Latviju un gaida priekšlikumus par kravām," sacīja Hamzins.

Izstāde "Expo 2017" notiek no 2017.gada 10.jūnija līdz 10.septembrim Astanā, Kazahstānā. Sagaidāms, ka izstādi apmeklēs 2,5 miljoni dalībnieku. "Expo Astana 2017" tēma ir "Nākotnes enerģija", bet Latvijas paviljona vadmotīvs ir "Enerģija ir mūsu dabā" (Energy is in our nature).

Tavs komentārs par rakstu: