• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
"Greenpeace" aktīvists ar plakātu pie Grieķijas tankkuģa"Greenpeace" pieprasa pārtraukt kara "piebarošanu". Foto: Kristian Buus/Greenpeace

Krievijas nafta ES valstu tankkuģos

Par spīti rietumvalstu ieviestajām sankcijām, Krievija turpina gūt ievērojamus ieņēmumus, eksportējot naftu. Jūnijā tās peļņa no naftas eksporta palielinājās par aptuveni 690 miljoniem eiro, pārsniedzot 20 miljardus eiro, bet tas ir aptuveni par 40% vairāk nekā vidēji pagājušajā gadā, ziņo lsm.lv. 

InfoTOP.lv, izmantojot Latvijas plašsaziņas līdzekļu materiālus

The Wall Street Journalraksta, ka brīdi pirms kārtējās Eiropas Savienības (ES) sankciju paketes stāšanās spēkā ES valstu rēderejas – sevišķi aktīvas ir Grieķijā reģiatrētās – ļoti aktīvi iesaistījušās Krievijas naftas pārvadāšanā. Savukārt Āzijas valstis – pirmām kārtām Indija un Ķīna – izmanto izdevību un uzpērk naftu par ievērojami zemākām cenām.

Naftas importu no Krievijas ES sāka samazināt neilgi pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā. Vēlāk tika pieņemts lēmums  pilnībā aizliegt naftas importu no 2023. gada marta, pieļaujot gan atsevišķus izņēmumus, piemēram, Ungārijai un Čehijai.

Realitāte pašlaik vēl ievērojami atšķiras no vēlamā. Sankcijas stājas spēkā tikai decembrī, un līdz tam dažādas Eiropas kuģniecības dara visu iespējamo, lai pārvestu cik vien iespējams vairāk Krievijas naftas.

Lai arī “Brent” naftas cena turas 100 dolāru par barelu robežās, Krievija ir atradusi jaunus noieta tirgus, ar ievērojamām atlaidēm tirgojot savu naftu: cena ir patiešām vilinoša – 60-70 dolāru par barelu.

Tavs komentārs par rakstu: