• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Latvijas Dzelzceļa valdes un Satiksmes ministrijas pārstāvju kopbildeVAS "Latvijas Dzelzceļš" prezidents Edvīns Bērziņš (trešais no labās) vēl nezina, ka pavisam drīz satiksmes ministrs Tālis Linkaits (trešais no kreisās) viņam "citrīs galvu". Publicitātes foto: LDz preses dienests

«Latvijas Dzelzceļa» vadība maksā ar amatiem. Par korupciju vai valsts politiku?

2014. gadā sāktā “sankciju kara” ietekmē ir ļoti būtiski mainījušies ceļi preču apmaiņai starp Krieviju un Eiropas Savienību (ES). Latvija strauji zaudē savu lomu kā tranzīta koridors. To, ka var būt arī citādi, liecina, piemēram, Lietuvas ostas Klaipēdas un Igaunijas tranzīta plūsmu nelielais, tomēr pieaugums.

Matīss Miers, īpaši InfoTOP.lv

Bet tas nozīmē, ka tranzīta nozares stāvoklis lielā mērā ir atkarīgs no valsts īstenotās politikas. Latvijas valdības un likumdevēju “rūpes” par valsts tranporta un loģistikas nozares uzņēmumumiem ir tādas, kādas nu tās ir. Vislielākais cietējs šajā situācijā ir VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) kurš tikai pērn spēja apturēt līdz tam kopš pirmajām sankcijām ilgušo pārvadāto apjomu lejupslīdi par aptuveni 25% ik gadu.

Jaunā, Krišjāņa Artura Kariņa vadītā valdība nemēdz iedziļināties šādās problēmā, tāpēc bezcerīgi nervozās Jaunās Konsrvatīvās partijas (JKP) satiksmes ministra Tāļa Linkaita lēmums  otrdien izteikt neuzticību LDz valdes priekšsēdētājam Edvīnam Bērziņam un diviem valdes locekļiem – Ainim Stūrmanim un Aivaram Strakšam – nebūtu jāuztver kā pārsteigums. Drīzāk nedaudz mulsina tas, ka trešais valdes loceklis Ēriks Šmuksts, kurš LDz valdē strādā visligāk –kopš 2008. gada – ir saglabājis ministra uzticību. Vai tāpēc, ka viņš ir “dzelzceļnieks caur un cauri”?

Lai nu kā, Linkaits paziņoja – neatklājot detaļas –, ka vērsies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB), jo viņam esot aizdomas par to, ka uzņēmumā notikusi “mantas izsaimniekošana un koruptīvi darījumi”. Runa esot par “nesenā pagātnē notikušiem darījumiem”. Un vispār, daudzas lietas – gan vidējā, gan augstākajā līmenī –, apgalvo Linkaits, LDz tiekot darītas “necaurspīdīgi”, un tas dodot “iespēju dažāda veida koruptīvām darbībām” un “nesaimniecisku rīcību ar mantu”: LDz Padome eot pasūtījusi auditu arī par mārketinga un reklāmas līgumiem.

Par Bērziņa, Strakša un Stūrmaņa palikšanu amatā formāli būs jālemj LDz Padomei.

1 Komentāri


  1. Oskars
    2019-05-08

    Būtu debili uzskatīt, ka visur citur valstī korupcija ir, bet Latvijas Dzelzceļā- nav.

Tavs komentārs par rakstu: