• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Skats no kora operas "NeoArctic"Skats no kora operas "NeoArctic". Publicitātes foto: Andreas Sommer

Latvijas Radio koris operu «NeoArctic» izrādīs ASV

Latvijas Radio koris un diriģents Kaspars Putniņš dosies viesizrādēs uz ASV, kur no 13. līdz 16. februārim Kenedija Centrā (The Kennedy Center) Vašingtonā izrādīs kopdarbu ar dāņu producentu apvienību “Hotel pro Forma – kora operu “NeoArctic”.

Kora opera “NeoArctic” pasaules pirmizrādi piedzīvoja 2016. gada 26. augustā Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī un kopš tā laika iespaidīgā muzikālā izrāde tikusi uzvesta arī uz Dānijas, Norvēģijas, Beļģijas, Nīderlandes un Francijas skatuvēm. 

Kora opera “NeoArctic” ir rosinoša, poētiska un saviļņojoša muzikāla performance par antropocēnu – jaunu ģeoloģisko laikmetu, kam raksturīga iepriekš nepieredzēta cilvēka ietekme uz zemes ekosistēmām. Kora operas “NeoArctic” galvenā tēma ir procesu, struktūru un formas savstarpējā saspēle. Cilvēki ir kļuvuši par “dabas spēku”, kas izraisa straujas, iepriekš nemaz neparedzētas izmaiņas uz to apdzīvotās Zemes.

Izrādes skaņu pasauli veidojuši divi jauni, ļoti atšķirīgi un talantīgi skaņraži – britu tehno mūzikas producents Endijs Stots (Andy Stott) un Lielās Mūzikas balvas 2017 laureāts, komponists Krists Auznieks.

Savukārt divpadsmit Latvijas Radio kora dziedātāji, iedzīvinot katrs savu lomu mūzikas polifoniskajā audeklā, un atrodot īsto vietu starp elektroniskā skaņu celiņa faktūrām un ritmiem, veido poētisku stāstu divpadsmit ainās, divpadsmit performatīvās dziesmās.

Kā akcentē iestudējuma pirmatskaņojuma diriģents Kaspars Putniņš, “komponists Krists Auznieks iemieso sevī gandrīz visus mūzikas žanrus, viņa muzikālā pieredze ietver sevī gandrīz visu to spektru, ko mēs varam iedomāties. Viņa mūzikas valoda ir nobriedusi, ar ārkartīgi spēcīgu raksturu, skaidru identitāti.”

Kurpretim tehno mūzikas novators un kritiķu lolotais eksperimentālā tehno producents Endijs Stots skaņu gleznā ienes tehno mūzikas savdabīgo dvesmu.

Dāņu producentu apvienības “Hotel pro Forma” režisores Kirstenas Dēlholmas (Kirsten Dehlholm) teātra valoda ir ārkārtīgi spilgta, kontrastaina un moderna, vizuāli svaiga un neparasta. Režisore skaidro: “Šīs performances jēga ir parādīt laikmetu, kurā mēs dzīvojam tagad, kad cilvēki ir iespaidojuši planētu tik ļoti, ka mēs vairs nevaram atgriezties. Beigas ir grūti paredzēt , bet pirms mēs nonāksim līdz pasaules galam, mums vajag pievērst uzmanību šobrīd notiekošajam.”

Tavs komentārs par rakstu: