• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
"Škoda" pasažieru elektrovilciens"Škodas" jaunākais vilciens dosies uz Latviju. Publicitātes foto: Škoda

Lielās brēkas gals: brauksim čehu nevis spāņu vilcienos. Ko tālāk?

It kā varētu atviegloti nopūsties: Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma "Patentes Talgo S.L." ("Talgo") sūdzību par AS "Pasažieru vilciens" elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" ("Škoda"). Līdz ar to “vilcienu epopeja”, kas ilga vairāk nekā 8 gadus, šķiet beigusies un kaut kad pārskatāmā nākotnē Latvijas pasažieri varēs vizināties jaunos vilcienos.

InfoTOP.lv, izmantojot Latvijas plašsaziņas līdzekļu materiālus

Tomēr nepamet jautājums – ko tālāk? Paranoidālais Publisko iepirkumu likums ir palicis, IUB darbinieku kopējais intelekta līmenis diezin vai cēlies, humora izjūta nav uzradusies. Tātad varam gaidīt, ka nākamajā lielākajā publiskajā iepirkumā atkārtosies šis stāsts?    

Pagaidām varam priecāties par IUB lēmumu, kurā teikts, ka "Talgo" iesniegums par "Pasažieru vilciena" rīkotās sarunu procedūras "Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība" rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt pieņemto lēmumu par konkursa rezultātiem. Līdz ar to IUB atļāvis "Pasažieru vilcienam" slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā izraudzīto uzvarētāju "Škoda", atstājot spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par procedūras rezultātiem.

Taču neviens neatceļ pašu procedūru, kurā "Škoda" savu panāca tikai pēc veselas sūdzību sērijas, pa starpu vienreiz jau "uzvarot", bet pēc "diskvalifikācijas" šo "uzvaru" uz brīdi zaudējot. Sākotnēji "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki – "Škoda" un Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.

Izskatot sūdzības, IUB aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" un, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda", kura piedāvātā līgumcena ir 241,889 miljoni eiro, ietverot vilcienu ražošanu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, rezerves daļu fonda piegādi pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācības.

Arī "Talgo" iesniedza IUB sūdzību par sarunu procedūrā izvēlēto uzvarētāju. Izskatot sūdzību, birojs 2019. gada marta beigās aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt iepirkuma līgumu ar "Škoda" un uzdeva atcelt iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem. Tomēr šogad maija beigās par uzvarētāju vēlreiz tika atzīta atzina "Škoda".

Valdība jau sākusi meklēt naudu, ko pārskaitīt "Škodai". Bet ne mazāk svarīgs darbs – beidzot "optimizēt" iepirkumu procedūru – atkal paliek pusratā. Vismaz pagaidām neviena no koalīcijas partijām nav pieteikusies to paveikt.

1 Komentāri


  1. Edvins Puke
    2019-07-05

    Ko tālāk? Nebrauksim ar RVR, tas ir skaidrs, tātad maksās par visu tauta 100%

Tavs komentārs par rakstu: