• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Kolāža par TV kanālu "Lietus".“Lietus” sakarā... Kolāža: Viedais Manels

«Lietus» sezona

Runā, ka tukša muca tālu skan. Pērn pa visu pasauli izskanēja skandāls ap “Lietu” jeb “Дождь”, vai, kā pieņemts englanderu iztapoņām, “Rain”. Starptautiskā organizācija “Reportieri bez robežām” (franču: Reporters sans frontières) pat aplinkus vainoja baltiešu urrāpatriotus piespēlē Kremlim (Кремль).

Viedais Manels

Propagandas ziņā kremlini tiešām ieguva spēcīgu argumentu. Autoritārajā Krievijā opozīcijas kanāls darbojās 12 gadus, kamēr demokrātiskajā Latvijā noturējās četrarpus mēnešus.

Es lietuvēniem līdzi nejutu. Iepriekš šie ņirdza par Krievijas kanālu aizvēršanu Latvijā, bet, kad pienāca pašu kārta, smiekli kaut kā iesprūda rīklē. Protams, ja Latvija būtu neatkarīga un tiesiska valsts – vismaz tāda, kā es to redzu –, tad likumu ietvaros varētu darboties jebkuri kanāli, lai tik dod pienesumu budžetam.

Taču jāvadās no skarbās realitātes, jo vairāk liberāļu un pastalnieku pie teikšana, jo valsts ir totalitārāka.

Prasto būtību par Latvijas varnešu un “Дождь” konfliktu neviens tā arī nav uzdrošinājies pateikt. Mans pieticīgais viedoklis ir tāds, ka tā bija tēvoča Sema sulaiņu sāncensība. Gan vietējiem vagariem, gan dožģevikiem saimnieks atrodas aiz peļķes. Tāpēc Krievijas opozicionāri šeitan nedeva nekādu profītu vietējiem bonzām un, uzskatot sevi par līdzvērtīgiem, ja pat ne svarīgākiem, nevis klanījās, bet tikai viegli kniksēja, viņuprāt, “aborigēnu” barvežu priekšā. Tāpēc izrēķināšanās ar “Lietu” bija laika jautājums.

Iemesls uzpeldēja reāls. “Дождь” žurnālists ēterā neslēpa rūpes par krievu karavīriem ierakumos. Lai gan balamutem nekavējoties izrakstīja “vilka pasi”, kanālu vienalga aizklapēja. Pašmāju jeņķu pakalpiņi parādīja pārbēdzējiem no Krievzemes, kurš te ir noteicējs.

Šeit iederētos varas bļodlaiža Daiņa Īvāna jūsmīgā oda: “Es lepns par Rinkēviča kungu, kurš, manuprāt, ir cilvēks, kurš nevis piebalso vai lūdz, bet kurš arī diktē Eiropas politikas notikumus.”

Taču šogad lietuvēni pasūtīja Baltijas vietvalžus uz [kultūras ministra Naura] Puntuļa lustru un saņēma apraides licenci Nīderlandē, kas, visticamāk, dos iespēju “TV Rain” izplatīt savus raidījumus kabeļtelevīzijā visās ES valstīs, tostarp arī Latvijā. Tā kā jautājums, kura ir aizokeāna onkuļa mīļotā sieva, paliek atklāts.

Cik zinu, dožģevikiem joprojām nav dotas skaidras instrukcijas, kā uzrunāt Krievijas militārpersonas. Manuprāt, konkrētajā situācijā, lai “Lietus” žurnālisti atbilstu augstajiem Putina režīma nodevēju standartiem, viņi mobilizētajiem var dot tikai vienu padomu: labāk doties nevis uz fronti, bet cietumā. Lielākas iespējas izdzīvot un nekļūt par slepkavu. Tiesa, ieslodzītiem paveras ceļš pa taisno uz “Vāgnera orķestri”. Bet zaldātiem ierakumos derēs vecais sauklis: durkli zemē, rokas augšā! Noklusējot par iespēju tikt nošautiem vai izdotiem kuvaldas cienītājiem.

Citādi arī raidīšanu Vakareiropā var pievērt.

Tavs komentārs par rakstu: