• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Tālbraucēja fūre dodas pretim sauleiLietuvas tālbraucēji dodas "pretī saulītei" - uz Poliju un Latviju. Foto: Linava

Lietuvas «tālbraucēji» cierē uz Latviju

Latviju, nudien, grūti pieskaitīt zemu nodokļu teritorijai. Tomēr, izrādās, kaimiņzemē Lietuvā nodokļu problēmas esot vēl smagākas. Tam varētu nenoticēt, ja ne pašu lietuviešu žēlošanās par to, ka viņu autotransporta uzņēmumi arvien biežāk cierējot uz Polijas un tagad arī Latvijas pusi. Kāds desmits Lietuvas autopārvadātāju nopietni apsverot sava biznesa pārcelšanu uz Latviju, raksta lsm.lv krievu redakcija.

Roberts Ozols, īpaši InfoTOP.lv

Lietuvas autopārvadātāju asociācija “Linava” (Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija Linava) esot pārliecināta, ka galvenais šķērslis, kas Lietuvas fūras mudina juridiski pārcelties uz kaimiņvalstīm, ir augstie darbaspēka nodokļi. “Linava” ir sarēķinājusi, ka Lietuvas tālbraucēji  maksā augstākos nodokļus Baltijā, nerunājot nemaz par Poliju.

Turklāt “Linava” ģenerāldirektors Zēnons Buivids (Zenonas Buivydas) atgādina, ka transporta nozares darba samaksai Lietuvas valdība no nākamā gada ir noteikusi paaugstinātu atalgojuma aprēķināšanas koeficientu – 1,65. Rezultāts ir tāds, ka šobrīd Lietuvas autopārvadājumu uzņēmumam minimālā alga, kas maksājama tā darbiniekiem uz rokas, ir 642 eiro, bet no 1. janvāra tā būs jau 730 eiro. Salīdzinājumam: Latvijā tā ir 555 eiro. Pieskaitot nodokļus un koeficientu, sanāk, ka, lai nodrošinātu savam šoferim konkurētspējīgu atalgojumu, Lietuvas uzņēmumam pašlaik jāmaksā 1059 eiro, bet no jaunā gada būs kaut kur jāizrauj jau 1204 eiro. Mazākiem uzņēmumiem Lietuvas pieraksts kļūst vienkārši par dārgu.

Lietuvas autotransporta uzņēmumiem ir vēl viena nepatīkama problēma – kaimiņvalstī ir noteiktas sarežģītas procedūras, lai nolīgtu ārvalstu darbaspēku. Tāpēc viesstrādnieki izvēlas citas Eiropas valstis, tostarp Poliju un Latviju, stāsta Buivids, kurš ir pārliecināts: vērtējot investīciju klimatu autotransporta sektorā, Latvijā tas pašlaik esot daudz labāks. Viņš atzīst, ka arī pie mums esot dažas nianses, tomēr vairāk esot plusu. Tāpēc “Linava” saviem tālbraucējiem tā arī sakot – ejam uz Poliju un Latviju!

Šobrīd apmēram 500 lietuviešu autopārvadātāju jau ir pārcēlušies uz Poliju. Kāds desmits skatoties uz Latvijas pusi, un, ja Lietuvas valdība neko nemainīs, tas, pārliecināts Buivids, varētu būt tikai sākums.       

Tavs komentārs par rakstu: