• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Tālis Linkaits un K.A.KariņšOstu "sakārtošanas" čempioni Tālis Linkaits un Krišjānis A.Kariņš. Foto: Valsts kanceleja

Linkaits faktiski apstiprina, ka Rīgas ostu koalīcija savāks tikai tāpēc, ka «gribas»

Pēc tam, kad amerikāņi, kā kļuvis zināms, pēc tieslietu ministra un bijušā “Heritage Foundation” jurista Jāņa Bordāna “piespēles” (šim fondam ir liela loma t.s. “Magņitska likuma” pieņemšanā) ir noteikušo sankcijas Latvijas, iespējams, vienīgajam miljardierim Aivaram Lembergam un četrām ar viņu saistītām institūcijām (sīkāk lasiet šeit), dažas personas ar ASV ārzonas Delavēras štatā dzimušo un augušo Latvijas Ministru prezidentu Krišjāni Arturu Kariņu priekšgalā ir nolēmušas izmantot šo jezgu, lai savāktu ne tikai Ventspils, bet arī Rīgas ostu, kurai ar Lemberga sankcijām nav nekāda sakara.

Roberts Ozols, īpaši InfoTOP.lv

Valdība jau ir izgatavojusi un Saeima pieņēmusi (kas par tempiem!) grozījumus likumā Par ostām, paredzot valsts pārvaldībā pārņemt divas ostas – Ventspils un Rīgas. 

Skaidrojot nepieciešamību pārņemt valsts pārvaldībā arī Rīgas ostu, satiksmes ministrs Tālis Linkaits atklāti “peld” – sak, Rīgas un Ventspils ostas ir divas lielākās ostas Latvijā, turklāt arī “Rīgā ir zināma ietekme fiziskām un juridiskām personām”, pret kurām sankcijas vērsušas ASV. Sīkāk nekas, protams, netiek paskaidrots. Taču tas arī, Linkaitaprāt, nav vajadzīgs, jo “lai novērstu iespējas, ka uz Rīgas ostu varētu attiekties sankcijas vai ierobežojumi, mūsu proaktīvs solis ir risināt abu ostu pārvaldības jautājumu,”

Savukārt viņa šefs K.A.Kariņš izdara mājienu uz “pārvaldes problēmām Rīgas ostā”, tāpēc, sakārtojot Ventspils ostas pārvaldību, tikšot “sakārtota arī Rīgas ostas pārvaldība”. Lai šī atkal jau nekādi nepamatotā gaisa tricināšana izklausītos kaut cik nopietni, tiek pieslēgts Valsts prezidents Egils Levits, kurš arī pēkšņi “pamanījis” (kā?), ka Rīgas osta netiekot labi pārvaldīta.

Tomēr pa galvu pa kaklu to visu nodarīt nav izdevies, Rīgas ostas savācējpuikas ir apķērušies, ka maķenīt sasterbuši karstu, tāpēc Ministru kabinets nākamnedēļ lems tikai par Ventspils brīvostas pārvaldes funkciju un pienākumu nodošanu valsts kapitālsabiedrībai. Droši vien nolemts, ka Rīgas ostas jautājumam “jānostāvas”, lai publika sāk “žāvāties”, kļūst neuzmanīga un tad jau, kā saka, būs par vēlu.

“Mēs esam situācijā, kad ir dotas 30 dienas, lai nodrošinātu veiksmīgu saimniecisko darbību Ventspils brīvostas teritorijā un līdz šā gada beigām darīsim visu nepieciešamo, lai uzņēmumiem būtu jauna juridiskā persona, ar kuru slēgt visus saimnieciskos darījumus,” ar rūpju rievām pierē melš satiksmes ministrs, piebilstot, ka jaunā kapitālsabiedrība attieksies tikai uz Ventspils brīvostas pārvaldi. Patlaban neesot zināms, kurš varētu uzņemties jaunās kapitālsabiedrības vadību, bet jaunās kapitālsabiedrības pārvaldības princips būšot līdzīgs esošajam, proti, padomē tiks pārstāvēti četru ministru ieteiktie pārstāvji.

Lūgts precizēt, vai jaunā kapitālsabiedrība aizstās Ventspils brīvostas pārvaldi, Linkaits skaidroja, ka situācija ir līdzīga kā uzņēmuma maksātnespējas gadījumā, kā piemēru minot “Parex bankas” pārņemšanu, kad “labajā bankā” (“Citadele”) tika nodoti visi labie aktīvi. Kurus pēc tam, piebildīsim, valdošā koalīcija veiksmīgi “uzsita gaisā”, Latvijai rezultātā nevis iegūstot kapitālu, bet gan apkraujoties ar ārējiem parādiem.

Uz jautājumu, vai jaunveidojamā kapitālsabiedrība nākotnē varētu arī pārņemt Rīgas brīvostas pārvaldību, Linkaits uzsvēra, ka ar Rīgas brīvostu tam neesot nekādas saistības, jei bogu, neesot!

Tomēr jau pati “Parex” pieminēšana atgādina: ja ostas nonāks piečuku koalīcijas rīcībā, diemžēl radīsies iespēja (un kārdinājums) “paveikt” vēl vienu “Citadeles” tipa afēru, kad dārgs aktīvs “starptautiskiem investoriem” tiek atdot, par to vēl piemaksājot uz Latvijas nodokļu maksātāju rēķina. Delavēras čaļa K.A.Kariņa acīs nekas neliecina, ka pret to ir kaut niecīgas garantijas.   

Tavs komentārs par rakstu: