• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Tīnūžu-Kokneses šosejas posmsBija un izbija. Protams, nekur Latvijā vairs nav šādu zīmju. Foto: CSDD

Naudu vai dzīvību! jeb Valdībai nepietiek naudas fotoradaru uzturēšanai

Darbojies tikai pusgadu (kopš 2019. gada 1. aprīļa), autovadītājus uz Tīnūžu-Kokneses šosejas pērnā gada 1. oktobrī beidza kaitināt un disciplinēt Latvijā vienīgais fotoradaru projekts, kurā šie aparāti rēķināja vidējo kustības ātrumu konkrētā ceļa posmā.  

Roberts Ozols, ipaši InfoTOP.lv

Tas bijis pilotprojekts, nauda kuram piešķirta no Ceļu drošības fonda un kurš gan atzīts par veiksmīgu, tomēr projekta turpināšanai Krišjāņa Artura Kariņa valdībai vienkārši aptrūcies naudas. Precīzāk, valdība šo naudu nemaz nav ierēķinājusi valsts budžetā.

Par spīti tam, ka vēl pērnā gada oktobrī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs stāstīja (šeit), ka „fotoradari, kuri mērī vidējo ātrumu garākā ceļa posmā uz Tīnūžu–Kokneses šosejas, sasnieguši savu mērķi, jo radara darbības laikā šajā posmā nav bijis nevienas avārijas ar cietušiem vai bojāgājušajiem”.

Arī nu jau bijušais Valsts policijas priekšnieks ģenerālis Ints Ķuzis savā pēdējā preses konferencē cietušo skaita samazināšanos ceļu satiksmes negadījumos saistīja cita starpā ar fotoradaru veiksmīgu darbību.

Ķuzis pauda nožēlu par vidējā braukšanas ātruma fotoradaru darbības pārtraukšanu: pirms šo radaru uzstādīšanas šajā šosejas posmā bijuši satiksmes negadījumi, bet sistēmas darbības laikā – neviena. Pēc radara darbības izbeigšanas atkal fiksēti negadījumi, par laimi, bez letālām sekām. Ķuzis norādīja, ka jautājums par tehnisko līdzekļu attīstību šobrīd kopumā “ir uzkāries”.

Savukārt Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs Dmitrijs Trofimovs pērnā gada oktobra sākumā paziņoja (šeit), ka fotoradari nenes peļņu valsts budžetam – Latvijas autovadītāji kļuvuši disciplinētāki un mazāk pārkāpj ātruma režīmu. Tas acīmredzot ir patiesais iemesls, kāpēc politiķi piepeši zaudējuši interesi par fotoradaru projektu: tas tiešām ir bijis iecerēts „naudas kāšanai” nevis cilvēku dzīvību glābšanai.

Tavs komentārs par rakstu: