• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Skolniecītes sejas maskāsKamēr plosās "kovididiotisms", diezin vai vispār iespējams risinājums, kas neapdraud mūsu bērnus. Foto: P.Hille/DWP

Ne ar maskām, ne bez – mazie skolnieciņi turpinās «mācīties» mājās

Daļa vecāku droši vien jau bija nopriecājusies, ka 1. un 2. klašu skolnieciņi no 8. februāra varēs atsākt izglītošanos klātienē un – kas vēl svarīgāk – turpināt apgūt socializēšanās prasmes. Otra daļa uztraucās, ka bērniem nāksies staigāt uzpurņos, pamazām pierodot pie šā suņu un vergu atribūta.      

Matīss Miers, īpaši InfoTOP.lv

Tagad pirmie var mierīgi turpināt nervozēt un klusām jukt prātā, bet otrie – atviegloti nopūsties, jo viņu problēmu valdība ir pārbīdījusi uz nezināmu nākotni. Proti, Ministru kabinets – kā jau ierasts, pilnīgā slepenībā un bez publiski paužamiem argumentiem (par tādiem nopietns cilvēks nevar uzskatīt viegli manipulējamos statistikas cipariņus) nolēma vēl neļaut 1. un 2. klašu skolēniem atgriezties klātienes mācībās, vienlaikus paredzot, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) “izstrādās reģionālās pieejas principu klātienes mācību atsākšanai”’. Raugoties jauni konservatīvās izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas virzienā, neticu, ka eventuālie pieejas principi būs kaut cik jēgpilni, par loģiku nemaz nerunājot. Tātad, visdrīzāk, izglītības sistēma turpinās slīkt neziņas un tālmācības purvā, bet neviens par to neatbildēs.

Tāpat kā valdība noteikti negrasās jelko kopmensēt tām [čaklākajām un atbildīgākajām] pašvaldībām, kuras, dzirdot runas par mazo skolnieciņu atgriešanos skolas solos, jau ir paspējušas ne tikai noslēgt līgumus par viņu ēdināšanu, bet arī sagādāt kādu nebūt pārtiku.

Aizmirstiet! Reģionālās pieejas principu klātienes mācību atsākšanai Šuplinska valdībā iesniegšot tikai 9. februārī, un tad vēl lielie onkuļi un tantes kaut ko lasīs (tie, kas prot) un spriedīs.   

Raugiet, sadarbībā ar Veselības ministriju (VM) IZM izstrādājot reģionālo pieeju un pēcāk valdībai piedāvāšot savu skatījumu uz “klātienes mācību atjaunošanu tajos novados, kuros epidemioloģiskā situācija būs gana droša”.

Šāda skolu atvēršana-aizvēršana katrā novadā atsevišķi, protams, izglītības sistēmas jucekli valsts līmenī saasinās vēl vairāk. Taču arī te Šuplinska un viņas kantoris saskata nevis draudus, bet gan iespējas. Un ministri var saprast – varēs mācīties vismaz neliela daļa skolēnu. Kas notiks ar tiem, kas cipariņu dēļ nevarēs? Ministrei galva liela, lai domā tie, kurus tas interesē! Galu galā valstī plosās sērga, kuras dēļ viņa ir gatava upurēt arī bērnu nākotni. Sev svešu bērnu nākotni, saprotams.     

Vai gan no ministres vajag prasīt vairāk, kā viņa jau ir izdarījusi? Jaunnedēļ viņa plānojot valdībā iesniegt lūgumu piešķirt papildfinansējumu skolotājiem konsultāciju nodrošināšanai – tās, proti, klātienes konsultācijas valdība žēlīgi ļāvusi no 8. februāra organizēt “visos skolas vecumposmos tiem skolēniem, kuriem ir grūtības mācīties, kam ir tehnoloģiskas grūtības, kam nepieciešams psihoemocionāls atbalsts, kā arī skolu, profesionālo skolu un augstskolu beidzējiem”.

Ak, jā, ministre atvainojas “katram, kurš 1.-2. klasē jau bija gatavs klātienes mācībām”. Bērniem šie vārdi ir vitāli svarīgi! Tie noteikti kompensēs neiegūtās zināšanas un sociālās prasmes, kuras nekāda “digitālā pratība” aizstāt nespēj.

Uz priekšu – digitāli pa virtuālo telpu!

Tavs komentārs par rakstu: