• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Ķekavas apvedceļa projekta fragmentsFragments no Ķekavas apvedceļa projekta. Publicitātes attēls: LVC

No 2023. gada Ķekava vairs nebūs uz lielceļa

VAS "Latvijas valsts ceļi" informē, ka izsludina iepirkumu "Publiskās un privātās partnerības līgums par autoceļa E67/A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) posma 7,9.-25 kilometrs (Ķekavas apvedceļa) projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu". Apvedceļa būvniecības darbus plānots sākt 2020. gada pirmajā pusgadā, bet nodot ekspluatācijā – līdz 2023. gada beigām.

Ķekavas apvedceļš sāksies pie Rīgas robežas līdz pieslēgumam pie autoceļa A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle). No kopumā 17,5 kilometru (km) garā apvedceļa trases 11,45 km būs divu brauktuvju ceļš ar četrām joslām. Uz apvedceļa būs četri divlīmeņa satiksmes mezgli, četri tuneļi, viens tilts, septiņi rotācijas apļi, papildu 16,2 km paralēlie ceļi, drošības barjeras, prettrokšņa siena, kā arī dažādi satiksmes organizācijas līdzekļi un papildu būves.

"Latvijas valsts ceļu" valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis sacīja, ka iepirkumā pretendenti varēs iesniegt piedāvājumus līdz 2019. gada 16. janvārim, bet iepirkuma otrajai kārtai tiks atlasīti trīs labākie pretendenti. Konkursa uzvarētāju plānots paziņot 2019. gada decembrī.

Jautāts, vai ir rasti risinājumi tiem iedzīvotājiem, kuri dzīvo plānotā apvedceļa tuvumā, lai neietekmētu viņu ikdienas gaitas, Lazdovskis atbildēja, ka ir izveidoti papildu ceļu risinājumi, kurus būvniecības laikā iedzīvotāji varēs izmantot, lai nokļūtu vajadzīgajā galamērķī. Viņš skaidroja, ka Ķekavas apvedceļa projektu plānots realizēt, jo Bauskas šoseja jeb autoceļš A7 ir noslogotākais Latvijā, autotransporta intensitātei sasniedzot 17 000 automašīnu dienā, bet smago automašīnu skaits, kas brauc pa šo autoceļu, trīs reizes pārsniedz paredzēto.

Lazdovskis norādīja, ka Ķekavas apvedceļa posmā atļautais braukšanas ātrums būs 120 kilometri stundā, kā arī uz autoceļa būs paredzēts veloceliņš.

Projektam piesaistīts privātais partneris konsultants – SIA "Deloitte Latvia". "Šajā projektā bija nepieciešama publiskā un privātā partnerība jeb sadarbība starp valsts un privāto sektoru. Ķekavas apvedceļa posma būvniecība, projektēšana un uzturēšana vien izmaksā 100 miljonus eiro. "Latvijas valsts ceļiem" tā ir gada summa, ko ieguldām citos Latvijas būvniecības darbos, tāpēc šajā projektā būtiska ir publiskā un privātā partnerība – mēs varam turpināt savus kārtējos darbus," skaidro Lazdovskis. Tāpat viņš atzīmē, ka nākotnē Ķekavas apvedceļa posma būvniecības projektam būs nepieciešamas papildu investīcijas arī no Eiropas Investīciju bankas un Ziemeļu Investīciju bankas, ko tās arī ir gatavas sniegt.

Iecerētā partnerības iepirkuma līguma termiņš ir 23 gadi no tā noslēgšanas dienas, tostarp trīs gadi projektēšanas un būvniecības darbiem, bet 20 gadi – apsaimniekošanai. Projekta plānotais investīciju apmērs 23 gadu periodā ir 80 līdz 100 miljoni eiro.

Partnerības iepirkuma līguma plānotā līgumcena noteikta 160,606 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa.

"Latvijas valsts ceļi" ir parakstījusi līgumu ar "Deloitte Latvia" par juridisko un finanšu konsultāciju sniegšanu privātās un publiskās partnerības projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanai. Līguma summa par konsultācijas darbiem ir 1,131 miljons eiro. Konsultācijas sniegs konsultantu komanda ar starptautisku pieredzi līdzīgu projektu īstenošanā, "Deloitte Latvia" piesaistīs arī konsultantus no "Deloitte Financial Advisory" (Dānija), "Deloitte CVBA" (Beļģija), kā arī "Laga CVBA" (Beļģija).

1 Komentāri


  1. z
    2018-12-06

    nu ja tā bilde nemta no Bauskas šosejas apvedceļa Ķekavai tad rodas jautājums, no kura tūpļa cauruma ir izrauts tas dzelzceļš? un kas gan to visu trīs gados izbūvēs, ja te jau trešo gadu Salu tiltam segumu nespēj nomainīt? būvniekus par lielu naudu izraskstīsim no aizokeānijas?

Tavs komentārs par rakstu: