• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Vilnis ĶirsisVilnis Ķirsis stāv augstu un raugās tālu. Ekrānšāviņš no: Youtube.com

Prāmis no Bolderājas uz Ķekavu jeb Ķirsis sola Rīgai dabūt «simtiem miljonu»

Šis ir no tiem solījumiem, ko der izdrukāt, ierāmēt un pakārt pie sienas, lai stāv acu priekšā, kad nākamajās vēlēšanās mocīsieties ar jautājumu par ko balsot? “Jauno vienotību” pārstāvošais Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis rīdziniekiem ir apsolījis “simtiem miljonu eiro”!     

Matīss Miers, īpaši InfoTOP.lv

Valdība esot gatava (un Ķirsis kā koalīcijas centrālās partijas biedrs zina, ko muld) beidzot mūsu rokās nonākušajai Rīgas pašvaldībai piešķirt “ievērojamus atjaunošanās un noturības mehānisma līdzekļus dažādiem pasākumiem ogļskābās gāzes piesārņojuma mazināšanai”. Raugiet, Latvijai “projektu īstenošanai” līdz 2026. gadam varētu būt pieejami vairāk nekā divi miljardi eiro. Tik vien tā darāmā, lai pieteiktos! Un Ķirsis sola un sola, un sola, un nespēj apstāties: “Lai varētu pieteikties šiem līdzekļiem, nepieciešams līdz oktobra beigām nākt klajā ar konkrētu plānu – ko mēs līdz 2026. gadam varam izdarīt. Tāpēc jāstrādā ļoti aktīvi, iesaistoties visiem atbildīgajiem galvaspilsētas departamentiem, komitejām un uzņēmumiem!”

Tiesa, bišķīt mulsina tas, ka sākumā Rīgas vicemērs runā par Rīgu, tad par Rīgas reģionu, kuram esot “iespējas iegūt simtiem miljonu eiro lielas investīcijas dažādu satiksmes infrastruktūras projektu īstenošanai, kas ļautu ievērojami samazināt piesārņojumu ar ogļskābo gāzi”, bet beigu galā piemin jau visu Latviju, kurai būšot pieejami pāris miljardi šur vai tur, bet noteikti ogļskābās gāzes izmešu mazināšanai.

Laikam jau Ķirsis ir pieradis, ka vāvuļnieki par saviem vārdiem neatbild, ja nu vienīgi vēlētāji viņus uz rokām iešūpo Briselē. Tāpēc runas plūdi nekādi nerimstas: ak, mēs pirksim atspērušies jaunus bezizmešu sabiedriskos transportlīdzekļus, oi, pagarināsim pašreizējās autobusu un tramvaju līnijas un ātrumu tajās (! – kā tur bija ar tiem solītajiem 30 km/h pilsētā?), palaidīsim metrobusu pa Deglava ielu līdz Rīgas robežai (tā gan turpat aiz Dreiliņu apļa vien ir, bet lai!).

Hei, un kur tad vēl ūdenstransports starp Vecmīlgrāvi un Bolderāju, ar iespēju šajā maršrutā iekļaut vēl arī Ķekavu – vai varbūt Ķegumu, vai Pļaviņas?  

Dažām lietām gan es ticu. Piemēram, tam, ka pilsētā tiks izveidotas jaunas sabiedriskā transporta joslas. Vai tam, ka tiks paaugstināta stāvvietu maksa centrā – un varbūt pat vispār noteikta maksa par iebraukšanu centrā ar personīgo transportu. Ķirsis un viņa brigāde to var!

Šaubas gan par to, ka, veicot tik plašas investīcijas, sabiedriskajam transportam tiks radīta (sic!) pieejama cena, kā to sola Ķirša kolēģis un partijas biedrs Olafs Pulks. Kaut gan no otras puses –, ko kurš saprot ar vārdu pieejama. Abu domnieku garīgais tētis Krišjānis Kariņš, piemēram, uzskata, ka ar autotransportu viss būs štokos, kad bagātie brauks ar teslām, bet nabagi staigās kājām. Iespējams, šis modelis tiks attiecināts arī uz sabiedrisko transportu.

Toties bolderājieši varēs ar prāmi braukt uz Ķekavu iepirkties.

Tavs komentārs par rakstu: