• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Ogļu pārkraušana Rīgas ostā Ogles Rīgas brīvostā šogad var "izbeigties" vispār. Foto: Sergey Melkonov/Sputnik

Rīgas osta turpina lejupslīdi – šoreiz par 10%

Pārkrauto kravu apmēra un apkalpoto pasažieru skaita ziņā Latvijas lielākā jūras osta – Rīgas brīvosta, kas vēl pavisam nesen bija arī lielākā osta Baltijas valstīs,– turpina lejupslīdi.

Šogad pirmajos divos mēnešos pārkrauti 5,483 miljoni tonnu kravu, kas ir par 10,1% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, liecina brīvostas publiskotā informācija. Pērn pirmajos divos mēnešos Rīgas ostā pārkrāva 6,1 miljonu tonnu kravu.

Arī šogad pārkrauto kravu struktūrā lielāko īpatsvaru pirmajos divos mēnešos veidoja ogles – 36,5%, kuras šogad ir pārkrautas par 8,4% mazāk nekā attiecīgajā laikā pērn.

Seko naftas produkti, kuru īpatsvars pārkrauto kravu struktūrā šogad pirmajos divos mēnešos Rīgas ostā bija 14,2%, taču pārkrauto naftas produktu apmērs šogad samazinājies gandrīz uz pusi – par 43,3%.

Gan ogles, gan naftas produkti līdz šim ir bijušas tradicionālas Krievijas tranzītkravas, un šī kaimiņvalsts ir paziņojusi, ka šogad plāno pārtraukt savu kravu tranzītu caur Baltijas valstu ostām.

Konteinerizētās kravas kopējā ostā pārkrauto kravu struktūrā 2018. gada pirmajos divos mēnešos veidoja 13,9%, kokmateriāli – 9,5%, bet ķīmiskās kravas – 7,2%.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā, bet Baltijas valstu mērogā arvien vairāk atpaliek no Lietuvas valsts atbalstītās Klaipēdas ostas.

Tavs komentārs par rakstu: