• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Foto: Edijs Pālens/LETA

Sava biznesa sākšanu tuvākajā nākotnē apsver 18% Latvijas iedzīvotāju

LETA

Sava biznesa sākšanu tuvākajā nākotnē apsver 18% Latvijas iedzīvotāju, liecina "Swedbank" veiktā aptauja.

Pēdējo divu gadu laikā iedzīvotāju interese par uzņēmējdarbības sākšanu nav būtiski mainījusies, 2012.gadā sava biznesa sākšanu tuvākajā laikā apsvēra 20%.

Izmaiņas vērojamas populārāko nozaru vidū. Pirmajās divās vietās joprojām ir tirdzniecība (15%) un kultūra (14%), taču trešajā pozīcijā ierindojās pakalpojumu joma (pieaugums līdz 14%), nomainot tūrisma, viesnīcu un ēdināšanas biznesu. Turklāt būtisks pieaugums vērojams arī lauksaimniecības, ražošanas un būvniecības nozarēs, par aptaujās rezultātiem informē "Swedbank".

Salīdzinot ar 2012.gadu, šogad ievērojami audzis arī to respondentu skaits, kas saskata potenciālu sava biznesu sākšanai lauksaimniecības nozarē (no 5% 2012.gadā uz 10% šogad), ražošanā (šogad 10%; pieaugums par 7%), kā arī būvniecības un nekustamā īpašuma nozarē (šogad 8%, pieaugums par 5%).

Izteiktāks uzņēmējdarbības gars ir vīriešiem - aptaujāto vīriešu vidū katrs piektais (20%) domā par sava biznesa sākšanu, kamēr sieviešu vidū šis īpatsvars ir 15%. Taču, salīdzinot ar 2012.gadu, par 12 procentpunktiem audzis to sieviešu skaits, kas plāno sākt savu saimniecisko darbību. Savu biznesa ideju vienlīdz daudz lolo kā darba tirgū jau pieredzējuši cilvēki vecumā no 30 līdz 39 gadiem (19%), tā arī jaunie profesionāļi vecumā no 20 līdz 29 gadiem (22%).

Lielākā daļa iedzīvotāju, kuri neplāno tuvākajā laikā sākt savu uzņēmējdarbību, uzskata, ka nav uzņēmēja tipa cilvēki (39%). Savukārt piektdaļa (20%) respondentu uzskata, ka šī brīža ekonomiskā situācija nav labvēlīga sava biznesa sākšanai. 2012.gadā tā domāja 18% iedzīvotāju. Vēl 11% atzīst, ka viņiem jau ir savs uzņēmums - tas ir par 3% vairāk nekā 2012.gadā.

"Swedbank" iedzīvotāju aptauja veikta 2014.gada martā sadarbībā ar "OMD Latvia". Aptaujāti 833 respondenti vecumā no 15-60 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku rajonos.

Pagājušajā gadā Latvijā tika reģistrēti 16 365 jauni uzņēmumi, no kuriem gandrīz puse - 47% - izvēlējušies "Swedbank". "No pieredzes redzam, ka tas, kas vajadzīgs jaunajiem uzņēmumiem, ir gan ērti rīki ikdienas finanšu lietām, gan arī iespēja iegūt biznesa attīstībai vajadzīgos kontaktus un zināšanas. Tāpēc "Swedbank" uzņēmumu tīkls "Business Network" regulāri organizē dažādus seminārus, apmācības un konsultācijas, lai palīdzētu veiksmīgi īstenot savu biznesa ideju," komentē "Swedbank" Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs, valdes loceklis Latvijā Daniils Ruļovs.

 
 

Tavs komentārs par rakstu: