• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Kopenhāgenas centrsParasta darbdiena Kopenhāgenas centrā. Foto: viastrada.nz

Ušakovs: gribat kā Dānijā? Būs jums kā Dānijā!

No 2019. gada maija Rīgā eksperimentālā kārtā varētu slēgt automašīnu satiksmi Krišjāņa Barona ielā, bet rīdzinieki tiks aicināti izteikt savu viedokli par to, vai un kā ieviest iebraukšanas maksu centrā, stāsta Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Ušakovs atklāj, ka šādas ieceres radušās sadarbībā ar dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jana Gēla (Jan Gehl) biroja pārstāvjiem. Tie gan būšot tikai pilsētplānošanas eksperimenti, kuru laikā tikšot izvērtēta iedzīvotāju reakcija.

Milzum daudz kritizēto Krišjāņa Barona ielu iecerēts atvēlēt tikai sabiedriskajam transportam, kā arī velosipēdistiem un gājējiem. "Mēs skatīsimies kāda būs iedzīvotāju un Rīgas viesu attieksme pret šādām izmaiņām, skatīsimies, ko tas maina satiksmes plūsmās. Nebūs tā, ka vienā dienā mēs pieņemsim visus lēmumus un nekad tos nemainīsim, šis būs garš process, ko mēs gribam ieviest pakāpeniski," skaidro Ušakovs, norādot, ka pašvaldība kopā ar pilsētplānotājiem iecerējusi "vairākus eksperimentus", ar kuriem sabiedrība plašāk tiks iepazīstināta februārī.

Komentējot, vai viens no šādiem eksperimentiem varētu būt iebraukšanas maksas ieviešana pilsētas centrā, Ušakovs sacīja, ka pamatā plānotas tehniska rakstura izmaiņas, kas saistītas, piemēram, ar papildus velojoslu ieviešanu, kā arī ielu slēgšanu privātajam transportam: "Ja izšķirsimies par maksas ieviešanu, tas būs jāapspriež ar sabiedrību, jo, lai gan tas varētu būt efektīvs risinājums, nepieciešams veikt daudzus priekšdarbus,"

Izstrādātās izmaiņas būšot saistītas galvenokārt ar satiksmes reorganizāciju, kas veicinātu mašīnu skaita samazināšanos centrā.

Jāpiebilst, ka tas patiešām atbilst dāņu pilsētplānošanas filozofijai – Kopenhāgenā ir pat dzīvojamie mikrorajoni, kuros nav iespējams iebraukt ar autotransportu, bet pārvietošanās tajos notiek tikai kājām, ar velosipēdiem, skrituļiem un tamlīdzīgiem "transportlīdzekļiem".

Tavs komentārs par rakstu: