• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
"Talgo" vilciens uz sliedēmTāds izskatās "Talgo" piedāvājums. Publicitātes foto: Talgo

Vai tiešām drīz vizināsimies spāņu elektrovilcienos?

Pirms sakām hop, laikam gan ir vērts nogaidīt 10 dienas – līdz 1. decembrim –, kuru laikā kāds no apbižotajiem iesniegs sūdzību. Tomēr pagaidām ir radusies cerība, ka AS "Pasažieru vilciens" (PV) beidzot iegādāses jaunus elektrovilcienus, un tos būs ražojis Spānijas uzņēmums "Talgo". Vilcienu piegādes kopējā līgumcena ir 225 303 262 eiro.

Iepirkuma procesa ietvaros ir paredzēts, ka PV jaunie elektrovilcieni tiks piegādāti pakāpeniski, sākot no 2020. gada beigām līdz 2023. gadam. Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus ar 450 pasažieru vietām katrā.

PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis informē, ka līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem pieciem gadiem, kā arī personāla apmācība.

Grigulis norāda, ka "Talgo" iesniegtais piedāvājums ir saimnieciski izdevīgākais visā vilcienu paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Jautāts, kādas bija pārējo pretendentu piedāvātās līgumcenas, Grigulis norādīja, ka nākamais izdevīgākais piedāvājums bija par nepilniem 20 miljoniem eiro dārgāks. Grigulis uzsver, ka pēc galvenajiem rādītājiem uz vienu pasažieru sēdvietas vienību PV vilcienus iegādāsies par 22% lētāk nekā kaimiņvalsts Igaunija iegādājās "Stadler" vilcienus.

Ņemot vērā iespējamās pārsūdzības, Grigulis nevarēja prognozēt, kad varētu tikt parakstīts līgums par jauno elektrovilcienu iegādi.

Pēc vilcienu iegādes PV varēs ieviest intervāla grafikus visos vilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Valdība 5. novembrī nolēma, ka PV līdz 2024. gadam elektrovilcienu rezerves daļu fonda un vilcienu uzturēšanas iekārtu, kā arī vilcienu depo izbūvē varēs ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta.

Par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus šoreiz sacentās četri pretendenti – Spānijas uzņēmums "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un Čehijas uzņēmums "Škoda vagonka".

Šis ir trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un "Stadler", par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču "Stadler" ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās "Hyundai Rotem" un "Stadler". Labākās cenas piedāvājumu iesniedza "Hyundai", taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V/S) paziņoja, ka vilcienu iegādei no "Stadler" nav finansējuma, un PV līgumu nenoslēdza.

Tavs komentārs par rakstu: