• Produkti
    • ecube
    • trauki
    • Gelios
    • xlash
    • autoskola
Bedres uz Deglava tiltaUz Deglava tilta strādnieku vairs nav, tikai bedres. Foto no: abc.lv

Vara Rīgā mētājas uz Rātsnama parketa jeb Ielas un tiltus neviens neremontēs

Tādu stāvokli Latvijas galvaspilsēta pēc valstiskās neatkarības atjaunošanas nav piedzīvojusi. Pēdējos astoņus gadus Rīgā valdījušās “Saskaņas” līderis ir atradis patvērumu Briselē, un vara mētājas uz Rātsnama parketa, taču “latviskā opozīcija” ij negrasās to savākt – tieši otrādi, visas iespējas nākt pie varas praktiski bez cīņas tā laiž gar degunu.

Matīss Miers, īpaši InfoTOP.lv

Nespriedīšu, vai kvēlie opozicionāri to dara laiskuma/stulbuma dēļ, vai varbūt vienkārši nevēlas uzņemties jelkādu atbildību rīdzinieku priekšā (Saeimas valdošās koalīcijas un Krišjāņa kariņa valdības darbība valsts mērogos diemžēl ik dienu apliecina, ka šādām aizdomām ir pamats). Tomēr, panākuši “ienīstā Nila” bēgšanu, Rīgas opozicionāri ir iekrituši pašu uzstādītajās lamatās: konstruktīva rīcība “nav iespējama”! “Vienotības” un Jaunās konservatīvās partijas (JKP) retorika ir bijusi tik pārspīlēta un nepārsūdzama vai, vienkāršāk izsakoties, politiski netālredzīga, ka tagad šīs partijas veltīgi meklē izeju no situācijas (un pie varas), šajā procesā “nezaudējot seju”. Kā to var izdarīt, ja nav nekāda plāna, nevaru iedomāties. Bet plāna acīmredzami nav!

Laiks iet, situācija kļūst arvien nelabvēlīgāka, un “Saskaņas” iespējas galvaspilsētā restartēties aug ne dienu no dienas, bet stundu no stundas. Jo vairāk tāpēc, ka trešais vērā ņemamais opozicionārs – Nacionālā apvienība – nespēj pārvarēt “Baibas Brokas krīzi”. Lielā mērā tādēļ, ka Broka līdz šim bija vienīgā daudzmaz pieņemamā kandidatūra Rīgas domes priekšsēdētāja amatam.

Bet visstulbākais ir tas, ka uz visas šīs politiskās nespējības fona visvairāk zaudēt nāksies nevis domes bļaustavniekiem, bet gan rīdziniekiem un pilsētas viesiem. Jau ir kļuvis skaidrs, ka uzņēmumi, kas uztur pazemes komunikācijas, vēl kādu laiciņu turpinās remontdarbus Aleksandra Čaka ielā, tāpēc Rīgas dome ielas remontu šogad, visdrīzāk, nemaz nesāks.

Izmantojot to, ka galvaspilsētā iestājies bezvaras stāvoklis, SIA “Sadales tīkls”, “Rīgas siltums” un citi uzņēmumi nekur nesteidzas un savus darbus turpinās līdz oktobrim, liedzot domei pat domāt par ielas rekonstrukciju. Tātad Čaka iela pašreizējā tehniskajā stāvoklī paliks vismaz līdz martam.  

Un vai jūs esat pārliecināti, ka kavēšanās notiek tikai Čaka ielā? Kā būs ar Augusta Deglava tiltu, uz kura pēdējā mēnesī īpaša kustība remontdarbu nozīmē nav novērota? Kas notiek – vai, pareizāk būtu teikt, nenotiek –  uz Salu tilta? Vai kaut kas jēdzīgs tiks sākts arī uz Zemitānu tilta? Ir nopietnas aizdomas, ka šobrīd to nezina nedz Rīgas dome, nedz tās Satiksmes departaments.

Tā ir bezvaras cena. Un šo bezvaru galvaspilsētā ir sarīkojusi, no vienas puses, “Saskaņa”, kuras līderis iesprucis Briseles krūmos, un, no otras puses, absolūti bezspēcīgās un, runājot atklāti, bezsmadzeņu partijas, kas bumbulējas domes opozīcijā. Šādā situācijā labākā izeja patiešām var izrādīties ārkārtas vēlēšanas – pat par spīti riskam, ka tās palīdzēs savu varu nostiprināt pašlaik pusdzīvajai “Saskaņai”.

 Nudien, laikam gan labāk lai paliek apnikuši un netīkami politiķi – nevis viņu vietā nāk vienkārši impotenti. Kretīnu dejām atdotā pilsēta pēc iespējas ātrāk jāizdabū ārā no stagnācijas.

Tavs komentārs par rakstu: